Hej.

Vi har dränerat huset och det har varit en grävmaskin på tomten så gräsmattan ser inte så bra ut. De områden som han har grävt upp har han slätat ut så mycket som det går.
Vi beställde 12 ton makadam så det är en del massor över. Jag har fått iväg ett lass med lastbil. Men det blir ändå en del kvar.

Dem delarna som är uppgrävda är det jord/lera 20 cm högre än de andra delarna av tomten som är orörd. Killen som dränerade huset menar på att det kommer att sjunka mycket efter ett tag.

Tänkte så ny gräsmatta på dem skadade delarna.

Hur ska jag göra. Ska jag fylla på med ytterligare 5 cm (eller mer) matjord över det som är eller ska jag ta bort jord/lera och ersätta det med matjord (blir då mer än 15 cm matjord).

För så som det är nu behöver jorden/leran plattas till rejält för det är o jämnt och hårt på en del ställen. Hur ska man göra det. går det med padda eller behöver man ha en jordvält.

Behövs det någon justering (pga sättningar) så gör jag det med gräsmattejord.

Hoppas någon kan hjälpa mig.
 
L
Mycket luft i massorna , kan du vänta över vintern så sjunker det en del , annars förflytta
jord till hålrum , lägga i spåren ev. efter maskin , finns igen genväg , bara armar och ben
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.