Tjenare!

Jag är nyinflyttad i ett hus med en vattenfilteranläggning som jag ej är bekant med och nu säger displayen att det är dax för service.

Jag har en undermålig instruktionsbok där det står att att jag ska kontrollera kaliumpermanganat och att ejektorn inte är igensatt.

Kan ju tillägga att det finns en obekant tank/tunna som är kopplad till filtret i bakgrunden oxå 😁 (se bild)

Behöver jag göra någe mer?
 
  • Vattenfilter enhet i ett utrymme, anslutningar syns, service-meddelande på display, omgivna föremål, industriell atmosfär.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Schlangen skrev:
Tjenare!

Jag är nyinflyttad i ett hus med en vattenfilteranläggning som jag ej är bekant med och nu säger displayen att det är dax för service.

Jag har en undermålig instruktionsbok där det står att att jag ska kontrollera kaliumpermanganat och att ejektorn inte är igensatt.

Kan ju tillägga att det finns en obekant tank/tunna som är kopplad till filtret i bakgrunden oxå 😁 (se bild)

Behöver jag göra någe mer?
Ja jag vet att jag kan söka i forumet men när jag söker brukar det resultera i 1000 frågor från min sida, därav skapar jag en ny tråd.
Jag är lat oxå 😉
 
Du får garanterat ett mer korrekt svar om du ringer något av de telefonnummer som står på filtret än att lyssna på mer eller mindre kvalificerade killgissningar som dyker upp här. 😁
 
K Knattecrossfarsan skrev:
Du får garanterat ett mer korrekt svar om du ringer något av de telefonnummer som står på filtret än att lyssna på mer eller mindre kvalificerade killgissningar som dyker upp här. 😁
Ha! 😂
Det har du nog rätt i.
 
D Dublin skrev:
Bruksanvisningen som man kan ladda ner från deras webb är ju ändå väldigt detaljerad, se under teknisk dokumentation (med reservation för att det inte är exakt detta filter du har):
[länk]
Oh tack, ja den va bättre än den jag har.
Ska lusläsa den o se om jag blir klokare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.