Förvånad eller vad är jag ??? Någon som vet???
 
  • Inspektionskamera visar ett rör interiör, möjligen under en teknisk undersökning eller underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inspektion av en brun rörledning eller brunn med kamerautrustning. Text och symboler tyder på tekniskt arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inspektionsbild inne i rörledning, tid och böjningsprocent visas, möjlig avlopps- eller vattenledningsundersökning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En inspektionskamera visar ett rör inuti, med text som anger position och böjning. Datum och tid visas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är din konkreta fråga?
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Vad är din konkreta fråga?
Ser ju att packningen är på väg att krypa bort, vad jag ser på dom andra bilderna är att det ser ut som det är på väg att gå isär!?
 
De kan ju se bättre ut ! det är gjort för 7 år sedan å det är under huset en suterängvilla, ! De är ju fel eller! får inget svar av firman som filmade. de e 2 or och en 4 i protokollet.
 
  • Inspektionsbild av rör med skada, rörinspektion, stenar, mörkt hål, text och tidstämpel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inspektionskamera visar interiören av en brunn med rost och sediment, djup markerat som 21.7 meter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inspektionsbild av en mörk, möjligen underjordisk ledning eller tunnel, med tekniska mätvärden visas på displayen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inspektionsbild av rörledning eller tunnel med siktdatum och tid i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oj ser att bilderna är från september 2023, handlar det om klagomål på en firma eller är det ett husköp som skall ske, Du är otydlig vad du vill.

//Goerana
 
Klagomål på en firma är det då vi byggde huset 2016, nyckelfärdigt stor husleverantör och det är flera andra stora missar som missat undergjutningen av prefabväggarna på bottenplan ( under mark )
 
R
Z zmatzan01 skrev:
Ser ju att packningen är på väg att krypa bort, vad jag ser på dom andra bilderna är att det ser ut som det är på väg att gå isär!?
Packningen kryper inte av sig själv har förmodligen hoppat ur sitt läge vid montaget av röret..
 
Z zmatzan01 skrev:
Ser ju att packningen är på väg att krypa bort, vad jag ser på dom andra bilderna är att det ser ut som det är på väg att gå isär!?
Packningen håller inte på att krypa bort, den följde med när dom tryckte ihop rören, förmodligen för lite Glidex. Sedan har dom i det andra fallet inte kört ihop rören tillräckligt och/eller så har marken satt sig och dragit med röret.

Självklart är det fel, man ser ju skit? på makadamen i tvärförskjutningsbilden. Reklamationsärende, och det kommer nog bli tufft för er.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Ja sånt får ju inte hända, dom hänvisar till Garbo?
 
Z zmatzan01 skrev:
Ja sånt får ju inte hända, dom hänvisar till Garbo?
Nej, DU ska vända dig till husleverantören. Och dom för vända sig till sitt försäkringbolag, det går förmodligen lika dåligt för dom som dom flesta husbyggare så dom har allt att vinna på att få dig att ge upp för dom har säkert inga egna pengar att lägga på att åtgärda ett problem som mycket väl kan kosta mer än hela vinsten på bygget.
 
R
Z zmatzan01 skrev:
Ja sånt får ju inte hända, dom hänvisar till Garbo?
Vad hade du för entreprenad form när du byggde?
Vad för avtal hade ni?
 
det är redan tufft=( Dom skötte allt, jag har inte lyft ett finger! Vi köpte det nyckelfärdigt
 
R
Z zmatzan01 skrev:
det är redan tufft=( Dom skötte allt, jag har inte lyft ett finger! Vi köpte det nyckelfärdigt
Då det är montage fel så är det företaget som du hade som avtalspart som blir ansvarig..
Troligen får du stämma dom om dom inte svarar dig.. du borde vinna ett sådan case med så bra bevis…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.