Efter att ha bott i huset i två år är det äntligen dags att få ordning i verkstaden. Har tömt allt så nu är det dags att planera upp det.

Skulle vilja se bilder på era liknande verkstäder. Tex snickarbänk, verktygstavlor, hur ni organiserat skruvar i påsar eller burkar, hur förvaras verktyg och batteri, etc.

Tack på förhand :)
 
  • Tom källare med gula väggar, hyllor, trappa och betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstavlorna är omålade golvspånskivor med inslagna spikar och fastskruvade fästen av trä för verktyg som inte kan hänga på spikar.
Skruvarna är dels i Raaco lådsystem och dels i gamla industri sortimentslådor av plåt. Verktygsskåpen är gamla köksinredningar i helträ. Sovella hyllsystem som jag har köpt på skroten eller tagit från rivningar.
 
  • Gilla
peter.linkan
  • Laddar…
Jag gjorde om min verkstad förra året. Målade vitt och satte in ledarmaturer från Jula som gav bra ljus. Verktyg förvaras i lådor på hylla, i verktygsskåp och på tavla. Skruvarna bor i essboxar.

Har satt alla laddare på samma ställe och kopplat en grendosa så jag kan stänga av och sätta på dem enkelt. På samma hylla bor skruvdragarna.

Byggde också lite förvaring till tvingar (efter tips här på BH) samt en plats för längre vattenpass och skenor som jag kan hålla på plats med vanliga spännband som jag satt fast i väggen.

Passade också på att dra om el så att jag fick uttag på alla ställen jag kunde tänkas behöva. Körde enligt devisen - hellre för många än för få.

Hoppas du kan få någon inspiration😀
 
  • Välorganiserad verkstad med verktygstavlor, röda verktygsskåp och en bänkborrmaskin på arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Välorganiserad verkstad, verktyg, förvaringssystem, bänkskiva, belysning, trä och metall arbetsytor, kompakt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
AndersF87 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.