Har ett badrum i källaren som ska renoveras. Jag har tänkt att försöka göra så mycket som möjligt själv och eftersom det är oisolerad platta och väggar i betong så har jag förstått att det endast är nödvändigt att sätta tätskikt i ytan för duschen.

Men hur gör man? Finns det tydliga beskrivningar/guider att läsa angående hur man gör på ett fackmannamässigt sätt?
 
Sök på Youtube så finns det några filmer som demonstrerar hur man sätter tätskikt.
 
Tack men finns det något man kan läsa någonstans? Jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter, skiljer sig ju när det är källarutrymmen också mot vanliga våtrum vad jag förstår.
 
BirgitS
  • Gilla
jimbomas och 1 till
  • Laddar…
Har beställt och använt Kiilto tätskikt från kakelplattan.se. Mycket nöjd med produkter, instruktioner och support.
http://www.kakelplattan.se/
 
  • Gilla
jimbomas
  • Laddar…
Tack!

Vad ska man ha för system till en dusch i källare med betongväggar? Finns det några riktlinjer där? Antar att man gör annorlunda än i ett rum med våtrumsskivor.
 
Lite off topic, men det är ju min tråd :D

Hur ställer sig generellt hantverkare till att göra delar av en badrumsrenovering? Jag tänker om jag skulle leja bort byte av golvbrunn, lägga el-golvvärme och flytspackla, så gör jag resterande själv förutom el?

Tar man sådana jobb eller vill man ha allt eller inget?
 
Går säkert att hitta men då ska du vara väldigt säker på att det utförs seriöst. Inte kul att fortsätta ett våtrumsjobb efter någon som slarvat med grundarbetet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.