Hej!

Håller på med ett litet garage.
Övervåningen kommer att isoleras och jag har nu lite frågor som jag hoppas få svar på.

1) Jag har sökt med ljus och lykta efter hur man fäster sk "Windy" mellan takstolarna men inte funnit någon. På den bifogade bilden så ser ni tre gula streck. Jag tänkte längs de gula sträcken sätta någon form av list som är ca 2,5cm*2,5cm som jag häftar "Windyn" på. Då hoppas jag att jag får en tillräcklig luftspalt mellan råspont och "Windy". Vad tror ni om detta, eller finns det bättre sätt?

2) På bilden ser ni även två röda streck. Rätta mig om jag har fel då jag säger att fuktspärren ska sitta precis på utsidan (utåt) av inneraket. Hoppas ni förstår vad jag menar. Antar även att fuktspärren ska förseglas i skarvarna med fuktspärrstejp.

3) Har även sökt med ljus och lykta efter beskrivning hur man standardmässigt bygger igen den del av ytterväggen som är markerad med blått. Det är ett utrymme som liksom inte syns då jag kommer ha igenbyggd takfot. Men lik förbaskat måste det ju vara tätt. Men jag har inte hittat någon bild eller bra beskrivning hur man gör detta rätt.

Det grönmarkerade visar bara vart golvbräderna kommer att ligga.

Stort tack på förhand
Fredrik
 
  • vindy_tak_fraga.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • vindy_tak_fraga_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.