Har fått upp listerna runt parketten och eftersom att lägenheten är gammal och snett så finns det glipor mellan listen och parketten.

Lister vid parkettgolv med synlig glipa och en del spruckna trädelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


när jag testade att spika fast en bit av smyglisten mot en bit av golvlisten så sprack smyglisten.

jag testade igen och satte spiken i mitten av smyglisten men då sprack golvlisten.

limma tror jag inte på eftersom att jag vill kunna trycka ner smyglisten ända ner till golvet och fästa den där….

All input är välkommen.
 
A Axel Jonasson skrev:
Har fått upp listerna runt parketten och eftersom att lägenheten är gammal och snett så finns det glipor mellan listen och parketten.

[bild]

när jag testade att spika fast en bit av smyglisten mot en bit av golvlisten så sprack smyglisten.

jag testade igen och satte spiken i mitten av smyglisten men då sprack golvlisten.

limma tror jag inte på eftersom att jag vill kunna trycka ner smyglisten ända ner till golvet och fästa den där….

All input är välkommen.
Klipp av spetsen på spiken så spricker den inte.
 
  • Gilla
jayal1972 och 2 till
  • Laddar…
Förborra hål för spikarna med en 2 mm-borr.
 
  • Gilla
Axel Jonasson
  • Laddar…
Eller köp en till maskin nämligen en dyckertpistol! Den slår igenom listerna utan att skada dem.
 
T Tompafix skrev:
Klipp av spetsen på spiken så spricker den inte.
Gammalt snickar trix .-) funkar alltid!
Rekommenderar en dyckert pistol :) till detta jobb!
 
T Tompafix skrev:
Klipp av spetsen på spiken så spricker den inte.
låter ju nästan lite för bra för att vara sant ☺️ Låter ju enklare än att förborra och billigare än att köpa en pistol… ska prova på spillbitar i morgon
 
FreQa FreQa skrev:
Eller köp en till maskin nämligen en dyckertpistol! Den slår igenom listerna utan att skada dem.
ja, man kanske skulle investera i en sådan… men jag har dålig ekonomi, ska testa budgetmetoderna på spillbitar i morgon ☺️
 
A Axel Jonasson skrev:
låter ju nästan lite för bra för att vara sant ☺️ Låter ju enklare än att förborra och billigare än att köpa en pistol… ska prova på spillbitar i morgon
Går snabbare att klippa spetsarna med tång än att förborra alla spikar :rofl:
 
T Tompafix skrev:
Klipp av spetsen på spiken så spricker den inte.
Spricker spikarna? Köp bättre kvalitet då! :cool:
 
  • Haha
Tompafix
  • Laddar…
Det är den nya sorten som delar sig så att den fäster bättre ;)
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.