Som sagt, hur skall jag bete mig?
Väggarna har troligtvis spån bakom som skall ersättas med ngt annat, jag inbillar mig att det måste vara mycket smidigt att på något sätt få bort så stora delar av väggen som är bärbart möjligt.
Golvet är på gjuten platta, hur går jag bort klinker och golvvärme (el) för att ersätta det med nytt i samma höjd som det gamla?

Golvbrunn skall man ju byta tydligen, då får man väl hoppas på att det finns en skarv som inte är ingjuten i plattan?
 
Finns det förresten något enkelt sätt o verkligen se vilken årsmodell brunnen är?
 
  • DSC02176.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC02178.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC02180.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
fresve skrev:
Som sagt, hur skall jag bete mig?
-Vildsint, det fungerar. Sen när du bygger upp ska du vara ömsint.

fresve skrev:
Väggarna har troligtvis spån bakom som skall ersättas med ngt annat, jag inbillar mig att det måste vara mycket smidigt att på något sätt få bort så stora delar av väggen som är bärbart möjligt.
Googla på Hilti samt bilhammare

fresve skrev:
Golvet är på gjuten platta, hur går jag bort klinker och golvvärme (el) för att ersätta det med nytt i samma höjd som det gamla?
Hilti och var vildsint.

fresve skrev:
Golvbrunn skall man ju byta tydligen, då får man väl hoppas på att det finns en skarv som inte är ingjuten i plattan?
Bila till närmsta skarv (Finns dock många hobbytalibaner på detta forum, så du ska säkert läsa på om källare, avloppsrör, isolering under plattan.. ..Kärnkraftverk.. innan du gör detta annars finns det en risk att någon går i Polemik med dig. Eller mig för att jag gav detta råd)
 
Skall bli lite spännande med golvet, har jag en jäkla tur är det samma konstruktion som resten av huset, uppreglat på spångolv på plattan.. Dock så är själva duschen iaf direkt på plattan, rätt stor höjdskillnad på duschen och resten av badrummet, borde inte enbart bero på golvvärmen.
Frågan är nu om jag skall investera i en egen bill-maskin eller hyra.
 
fresve skrev:
Skall bli lite spännande med golvet, har jag en jäkla tur är det samma konstruktion som resten av huset, uppreglat på spångolv på plattan.. Dock så är själva duschen iaf direkt på plattan, rätt stor höjdskillnad på duschen och resten av badrummet, borde inte enbart bero på golvvärmen.
Frågan är nu om jag skall investera i en egen bill-maskin eller hyra.
Hyr en bilmaskin, det kostar inte mycket och du får tillgång till rejäla saker på direkten. Köp sen en rejäl borrhammare. Med tanke på påfrestningarna så är det här ingenting du ska kombinera. Det sista du vill ha är en sladdrig shuck efter att ha varit på ett betonggolv och sedan ska borra en plugg för en tavla. Men frågan kan dock inte besvaras innan du har nämnt vad du ska hitta på i framtiden efter badrummet.
 
Det där med sladdrig chuck har jag inte tänkt på... Min Biltema borrhammare har just rivit och bilat upp ett badrum - har inte borrat med den ännu efter det - undra hur den mår :)
 
Hur gick det då Gusvo085, räckte det med en borrhammare, vad saknade du för verktyg, hur stort var det?
 
Måhända jag är en Taliban, men man märker när man knäcker shuckfästet på borrmaskinen. Så det var från det perspektivet jag gav rådet. :)
 
Borrhammaren räcker bra om man har ett trägolv under betongen. jag bilade 7cm betong. Hade det varit platta på mark så vete fan... Väggarna var inga problem. Rummet är ca 4 kvadrat, det jag saknade var kofot - han inte köpa en innan jag var klar :)
 
Visst ja, större kofot är bättre. Gärna någonting som går till höften. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.