Jag har en gammal bubbelbadkar, märke saknas, endast motorn har en etikett Simba.
I princip det mesta har havererat,
1) "bollarna" i 3 av munstycken har lossnat och sitter inte kvar även om jag skruvar in dom på nytt.
2) knappen för att få igång strålarna från munstryckena har sjunkit in och kommer inte upp. (knappen för bottenstrålarna fungerar)
3) Det finns ett litet hål i badkarets glasfibervägg på insidan.
4) Ratten för bottenpluggen fungerar inte, den lyfter inte pluggen. Jag har nu en blå gummiplugg som temporär lösning.
5) Blandares packningar för att byta mellan duschslang och kran är slut. Annars fungerar blandaren helt ok.
Jag undrar om det går att åtgärda dom basala grejerna med rimlig insats?
 
  • Översikt av ett gammalt bubbelbadkars vita insida med sex synliga munstycken varav några med lossnade delar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt bubbelbadkar med synliga munstycken och blandare, placerat i ett kaklat hörnrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på gammalt bubbelbadkars munstycken och knappar med synliga slitage- och skadetecken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt bubbelbadkars kromade armatur med insjunken knapp och temporär blå gummistopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delar av ett gammalt bubbelbadkar med löst munstycke och synliga skador på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett gammalt vit bubbelbadkar med löstagbara munstycken och synlig blandare i ett kaklat badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Angående munstyckena såg jag nu att det skall vara vita packningsringar bakom bollarna. 2 av 3 saknas. Kan det finns reservdelar till sådana?
 
  • Tre munstycken varav 1 helt och 2 saknar vita packningsringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.