Hur pluggar jag igen vattenrören enl bild? Dessa rör går till ett badrum som vi just nu river.

Vad för delar behöver jag samt hur ser arbetsmetodiken ut?

Tacksam för snabba svar 🙂
 
  • Vattenrör i vit plast, kopplingsstycken i metall, mörk bakgrund, inomhusinstallation, skador på isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Temporär eller permanent avstängning?
 
Varför ska man byta t rör då det redan sitter ett där.... enklast å billigast är väl å sätta en propp i t röret. Det ser ut som ett conex t rör förmodligen 12mm
 
  • Skärmdump av produktinformation för en LK 64 CONEX propp 12, visar lagerstatus, tillverkare och artikelnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Temporär eller permanent avstängning?
Temporärt.
 
E Emno skrev:
Temporärt.
Då borde @Vector lösning bli den bästa.
 
Plugg enl ovanstående bild.
Finns på biltema och liknande butiker.
Mitt ögonmått säger 12 eller 15mm rör.
Muttrarna knackar man av från det lösa röret med en skiftnyckel om man inte hittar passande muttrar.
Helt regelvidrigt enl vissa men så hade jag gjort.
 
  • Gilla
Trollskidan
  • Laddar…
V Vector skrev:
Varför ska man byta t rör då det redan sitter ett där.... enklast å billigast är väl å sätta en propp i t röret. Det ser ut som ett conex t rör förmodligen 12mm
Som jag skrev är det vad jag hade gjort, dels för om man ska renovera badrummet, kan förnya lite, och för att jag inte på rak arm vet vad det är för koppling han har, och ska han tex koppla på pex där sen när badrummet görs om så kändes det också smidigt att ha vatette. Men absolut, det är inte det enda sättet, bara ett sätt 👍
 
  • Gilla
Emno
  • Laddar…
  • Gilla
Emno
  • Laddar…
Kan ju även beroende på hur stort huset är vara smart att på samma gång sätta en avstängning av något slag.
Alltid skönt att kunna stänga av delar av anläggningar. I det läget kan man ju sätta dessa direkt på rören så slipper man fundera på vilken tillverkare man ska ha propp till. För även efter en avstängning bör man sätta en propp om någon råkar öppna den av misstag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.