Köpte just duchstång med taksil - FM Mattson Ebro - men vill ha ett rejälare vattenflöde så att det går att få bort schampo-löddret på mindre än 5minuter...

Hur tar jag bort EcoFlow-insatsen?
 
Redigerat:
Borrmaskin och stor borr.

Haha

Protte
 
På mina var det bara att lossa slangen vid duschmunstycket och dra ur en liten röd hylsa, sen flödar det bra!
 
Har något "hyls-liknande" i kopplingen mot dusch-silen, se bild.

Haddirajan, såg din ut så?

Borrmaskin är kanske inget dumt alternativ. Lever efter mottot "Funkar det inte med ett litet verktyg - prova ett större!" Avvaktar dock ett tag med denna drastiska metod.
 
  • EcoFlow FMM Ebro_003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Japp, så såg den ut.
Den sitter lite hårt, så ta en platt-tång och ta tag i en av flänsarna och dra.
 
Hade ingen tång som gav mig nått bra grepp men det löste sig ändå nu när jag visste att det bara var att dra ut den.

Tog först bort den "vanliga" svarta packningen. Tog sedan en lång smal träskruv jag hittade och skruvade i ett halvt varv mellan den lilla svarta packningen och den yttre brun/röda delen. Drog lite och insatsen kom ut med ett "plopp"...
 
Perfekt, case closed! (Visst är det skönt med rejält vattenflöde, och inte det där miljövänliga fjuttet?)
 
Håller med - vill jag ha ett mindre flöde använder jag blandaren...

Känns lite onödigt att bygga in det i duschen. Lite som att strypa en personbil vid 110...
 
Hemmakatten
Var i Kalifornien på semester nu i sommar och där är det tydligen lag på att alla vattenkranar, duschmunstycken, toaletter mm som säljs måste vara snålspolande pga den stora vattenbristen. Stora dammar var byggda 50 mil från San Francisco för att leda färskvatten till stan.

Även vi inte har så stor vattenbrist just nu i Sverige så är det inte fel att hushålla med de naturresurser vi har. Jag har själv ingen snålsprutande dusch, av samma anledning som bbits, men tänker till på andra områden i stället.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.