trattalask
Vi har en såndär intex stålramspool 3,66*76cm. Fyllde upp den och nu ser vi att den lutar lite. Typ 5cm från en sidan till andra. Vill verkligen inte slå ut 6,7kbm vatten över tomt och hus eller än värre, mot grannars ägor.

Ramen känns stadig så risken känns inte akut men det är väl bättre att göra något innan något skulle hända än efter något hänt. Jobba lite proaktivt så att säga. =)

Vad tror ni, är det någon fara med denna lutning? Intex skriver att det skall vara plant. Men vad jag anser plant kan säkert skilja sig från vad andra tycker är plant.

Försökte hitta om det va vanlig men kollapsade pooler men hittade få saker. Någon som haft en liknande pool som gått sönder på ett otrevlig sätt?
 
Töm 5 cm vatten så är du säker, men jag hade struntat i det ;)
 
trattalask
Nu har poolen stått ett tag. Vi tömde ut vattnet och la brädor under benen så dom inte sjönk ner. Står rakare nu och står stadigt än. Underbart för både små och stora att bada i trädgården. =)
 
Jag åtgärdade nyss min pool 5.49*0.90. Lyfte med domkraft och pallade under med brädlappar.
 
trattalask
Hur mycket lutade din?
 
Cirka 5 cm. Pinnarna sjönk mer än jag trodde, trots att jag hade markduk samt 2 kärror stenmjöl. Får hitta på något till nästa år. Antagligen blir det plattor under varje pinne då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.