Som sagt: Hur ofta uppdateras ni på föreskrifterna?

Jag känner att jag halkar efter. Vi har inte gått en ynka kurs på flera år.
Omstruktureringar och ägarbyten i företaget har ställt till det, och jag är tveksam till att det är förenligt med föreskrifterna att låta folk jobba utan riktig uppdatering!
 
Konsultbyrån jag jobbar på har uppdateringar via Byggtjänst som kommer ett antal gånger per år (6 ggr tror jag det är) och informerar om nya lagar, standarder, AFSar och andra förordningar (BBR, SBF, SEK-handböcker m m) samt föreskrifterna med tilläggen såsom EMC-kraven etc.
 
Elsäkerhetsverket rekomenderar minst vart tredje år, och det ser jag till att det blir hoss oss ;D
 
JohanIII skrev:
Konsultbyrån jag jobbar på har uppdateringar via Byggtjänst som kommer ett antal gånger per år (6 ggr tror jag det är) och informerar om nya lagar, standarder, AFSar och andra förordningar (BBR, SBF, SEK-handböcker m m) samt föreskrifterna med tilläggen såsom EMC-kraven etc.
Det är bra! Då håller ni er ajour vid förändringar.

Men går ni aldrig några kurser? Det är så jäkla bra när man kan fråga kursledaren om diffusa grejer.
Det är så mycket tolkningsfrågor numera.
 
sverre skrev:
Elsäkerhetsverket rekomenderar minst vart tredje år, och det ser jag till att det blir hoss oss ;D
Så var det förr hos oss, oftare t.o.m., men nu är det intervallet med god marginal överskridet.>:(
Dags att agera nu i höst känner jag...
 
På elfirman som jag jobbar på så får vi minst ett par timmars uppdatering varje år genom el-kul. Och jag kan starkt rekomendera han. Senast var vi iväg en dag och lysnade på han, Storel fixade altihop och det blev riktigt lyckat. ;D
 
jojje_115 skrev:
På elfirman som jag jobbar på så får vi minst ett par timmars uppdatering varje år genom el-kul. Och jag kan starkt rekomendera han. Senast var vi iväg en dag och lysnade på han, Storel fixade altihop och det blev riktigt lyckat. ;D
El-kul! Vem är det?
Antar att det är något slags utbildningsinstitut.
Ungefär som SIFU, kanske. (Som vi brukade anlita)
 
GM forever skrev:
El-kul! Vem är det?
Antar att det är något slags utbildningsinstitut.
Ungefär som SIFU, kanske. (Som vi brukade anlita)
http://www.elkul.nu/

StorEL anordnade kurs här för ett tag sen! riktigt påläst kille!
Rekommenderas helt klart!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.