Hallå!

Ska renovera väggar i ett rum där innerväggarna är mycket ojämna pga av 4 tapetlager som lossnat i omgångar och stora luftfickor här och var. Har bestämt mig för att sätta upp repgips.
Är det någon som vet hur mycket ojämnheten repgips sväljer?
Är det nödvändigt att spackla tapetskarvar och åtgärda luftfickor under den gamla tapeten? Eller är det bara att skruva upp repgipset ovanpå alltihopa?

Vore tacksam för svar! :)

Mvh// Lotta
 
Är det bara tapetskarvar och bubblor så skall det bara vara till att smälla upp repgipset.

Jag är inne i samma projekt just nu men jag valde den hårda vägen med rivning och bredspackling för jag vill einte "fuska" eller vad man nu skall kalla det. Jag ville ha kvar mitt nuvarande innertak och ville således inte riva ner taklisterna vilket medförde att jag inte kunde sätta repgips med tanke på svårigheterna att byta innertaket vid senare tillfälle.
 
apotekarnes
Beppo skrev:
Jag ville ha kvar mitt nuvarande innertak och ville således inte riva ner taklisterna vilket medförde att jag inte kunde sätta repgips med tanke på svårigheterna att byta innertaket vid senare tillfälle.
Jag har haft problem att riva ner ett tak som hade stående panel under sig. Dyckerten var gömd innanför ändträet på panelen. Det var ett jädra meckande för att få ner taket utan att skada panelen, så man ska nog fundera på om man ev. har tänkt byta tak någon gång i framtiden innan man sätter upp gips eller panel. Sen kommer ju det där problemet med att flytta och kapa taklisterna, men det är väl kanske inte så farligt jämfört med att riva tapeter och bredspackla.

Mitt tips till dig Strasse: Är du nöjd med ditt tak, fuska vidare, sätt upp gips och spar tid!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.