A
Hej,

Funderar på att köpa en stuga för att hyra ut på korttid. På tomten står det en jacuzzi.
Hur mycket jobb och hur krångligt är det att ta hand om detta?
Funderar på om jag ska försöka sälja den och skaffa en bastu istället.

Tack
 
  • Gilla
Skebbo
  • Laddar…
Om ditt spabad behöver stå på året runt är det ganska kostsamt. En bastu använder bara energi just när den används.

Drift och skötsel är betydligt mindre med en bastu, eftersom du ska hyra ut känns detta som ett bättre alternativ.
 
  • Gilla
em72 och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Ja, det är en del meck. Du ska äga ditt eget spabad och bada nån gång i veckan minst för att det ska vara värt det. Bygg bastu.
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Tänk vilken dröm att komma dit och städa efter en rejäl fyllefest... En bastu som är lätt att spola ur röstat jag på.
 
  • Haha
aweste00 och 1 till
  • Laddar…
A
Nu finns det som sagt en jacuzzi redan. Känns onödigt att byta ut till en bastu om det skulle funka smidigt. Kostnaden spelar ingen roll.
Funderar mer över hur mycket tid man behöver lägga ned på rengöring och hur komplicerat det är. Det kommer inte vara några fyllefester heller.
 
Ett spabad som sköts rätt klarar du skötseln på ganska bekvämt.
I en stuga för uthyrning hade jag satsat på bastu dock. Tänk när dina gäster glömt lägga på locket mitt i vintern, eller spillt en bib rödvin i badet. Eller... Eller... Tror dessutom att du behöver tillstånd från miljö- och hälsa när du tillhandahåller jacuzzi till hyresgäster (åtminstone om du gör det som företagare)
 
A
M mattiasborger skrev:
Ett spabad som sköts rätt klarar du skötseln på ganska bekvämt.
I en stuga för uthyrning hade jag satsat på bastu dock. Tänk när dina gäster glömt lägga på locket mitt i vintern, eller spillt en bib rödvin i badet. Eller... Eller... Tror dessutom att du behöver tillstånd från miljö- och hälsa när du tillhandahåller jacuzzi till hyresgäster (åtminstone om du gör det som företagare)
japp, blir nog att sälja det.
Tack
 
Vet du hur gammalt spabadet är och vilken modell? Jag tror att vissa modeller är mer enkla att underhålla än andra. Om du köper stugan så kan du provbada och testa underhållet innan du bestämmer dig.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.