Innan jag förlorar förståndet helt - får golvreglarna lov att diffa något alls? Bygger ett nytt golvbjälklag i ett badrum och får inte till passformen helt perfekt. Om reglarna ligger i våg på ena sidan rummet så diffar de på mitten eller tvärtom. Handlar om ca 1 mm, möjligtvis 1,5 på något ställe. En viss nedböjning av golvspånet gissar jag ju att det blir när det hälls på ett par hundra kg flytspackel men hur mycket glapp är för mycket för att det skall funka?
 
1-1,5mm diff skulle jag inte bry mig om. Antar att du skruvar och limmar golvspån på detta och då tar du upp denna diff i flytspacklet istället.
 
Har du laser och en slip så kan man väl ta och slipabort de värsta topparna iaf.
 
T
1-2 mm:D Nej, herregud alltså, det gör ingenting........
 
Ah... Fan vad skönt, höll på att bli helt tokig ett tag där.
Gör flygplansmotorer på jobbet och har lite svårt att inte ta med med mig den världens toleranser hem. :)

Då får jag hålla tummarna för att det blir bra ändå, tack pojkar!
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Bygg en flygmotor i trä så ska du få se på tokig! :D
 
Nyfniken skrev:
Bygg en flygmotor i trä så ska du få se på tokig! :D
Vilken syn när man startar EBK:n! :wow:
 
Haha, jag känner igen mig i det där. Jag kom på mig själv idag med att kolla avståndet mellan skivorna på väggen med bladmått...
 
Dalbotös skrev:
Vilken syn när man startar EBK:n! :wow:
JAS betyder väl Jengas Attack Spaning :cool:
 
  • Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
JAS betyder väl Jengas Attack Spaning :cool:
Nästan, J står för jordfräs. Den var under utveckling ett tag men testet på Långholmen föll inte riktigt väl ut. Var något med förorening av den upplöjda marken. ;)
Var några år före jag började med Gripenmotorer så jag är helt oskyldig till just det exemplaret. :)
 
Dalbotös skrev:
Var några år före jag började med Gripenmotorer så jag är helt oskyldig till just det exemplaret. :)
Sådär säger ju alla!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.