Vit 1890-talshus med marksten framför och rabatter, utemöbler och en rosbuske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Marksten framför vit 1890-talshusfasad, omgivet av planterade rabatter och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förra husägaren har lagt typ 60 kvm marksten utanför 1890-talshuset. I nuläget kan vi inte ta bort stenen. Har någon tips på hur vi kan göra så utrymmet sticker mindre i ögonen? Kan man gjuta betong ovanpå stenarna (tänker ett mönster så de ser mindre stela ut)? Via har rabatter på sidorna med plantor som förhoppningsvis kommer välla ut över några stenar. Vad mer??? Marksten framför ett traditionellt 1890-talshus med blomstrande rabatter längs sidan som ger insyn om framtida plantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag delade smågatsten på mitten och la i mönster för att bryta upp det helgråa. Visserligen mindre yta, men nåt som bryter av skulle kanske göra skillnad?
Halverad smågatsten i mönster bland helgrå stenläggning vid en trädgårdsgång under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående arbete med att lägga smågatsten i mönster på en uteplats, verktyg och delad sten syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd uteplats med smågatsten delade på mitten och lagda i schackmönster för visuell variation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Det var snyggt! Jag kan ju lyfta några stenar och lägga i gatusten där. Smart. Tack.
 
Husfasaden ser inte ut som 1890 så jag tycker att en stenläggning passar bra till fasadstilen.
För att bryta den stora ytan kan du ju också plocka ut en rektangel i mitten (där du inte sitter) och plantera något i denna ö.
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.