Hej,

vi har köpt en Bosch diskmaskin som inte är en halvintegrerad maskin men har plats för att sätta en snickarlucka på luckan under panelen. (door on door)
Tyvärr finns det inga skruvar eller skenor på maskinen och fronten går ej att ta bort heller.

Nu min fråga:
Finns det någon som har ett förslag på hur man kan fästa en trälucka på den befintliga plåten under panelen? Har en färdig trälucka från den gamla diskmaskinen men den satt med skenor både på sidorna och i botten. Vet ej om jag vågar borra i den nya dörren för att sätta fast de gamla skenorna. Det finns kanske ett annat alternativ?

Tacksam för alla förslag!
 
Hej!
Att borra i den befintliga luckan utan att veta vad som finns bakom är nog
inget bra alternativ.
Har du kollat med Bosch om det möjligen finns ngn färdig lösning på problemet?
En annan sak att ta hänsyn till är den extra vikten av din front, att det går att justera fjädrarna i gångjärnen så att det blir balans i luckan.
Skulle ju gå att testa genom att provisoriskt med ex silvertejp fästa fronten
ock se om luckan går att justera så att den blir hanterlig.
Finns det inget bättre alternativ till fastsättning skulle kanske sättlim eller professionell dubbelhäftande tejp kunna funka, men då blir det förstås väldigt svårt att lossa den om det skulle behövas.
 
Hej igen och tack för ett snabbt svar. :)

Har redan ringt till Bosch och kollat men de sa att det inte var en halvintegrerad maskin och att de inte kunde hjälpa mig.

Vår gamla maskin var en Whirpool och den hade skenor till detta ändamål. Där blev luckan naturligtvis tung men den klarade sig i många år.

Så det är bara att hitta en lösning på hur man sätter fast luckan utan att borra i den nya.

Alla förslag är välkommen!
 
Jag har inte en aning om hur det ser ut men att limma borde väl gå.
Jag använder konstruktionslim til det mesta som skall hålla väl och länge.
Vikten/tyngden av luckan är väl ett större problem.......
Att testa med att tejpa fast den provisoriskt är nog ett bra val.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.