Hej! Vad är det här (på bild) ? Hur ska en toalett monteras på detta? Tittar jag på diverse vägghända toaletter så ser det rätt annorlunda ut...

Front röda locket till "kant i kant" med dörren in i badrummet så är det kanske 40-50 cm, max.

Röret ovanifrån kommer från ett annat badrum.

Kan ni hjälpa mig reda ut hur dom tänkt?
 
  • IMG_20151021_140319.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Toa med p-lås kanske.sådan tänkte ilf jag sätta in på mitt wc.
 
Kan du vara snäll och länka til en produktsidan med förklaringar? Jag har aldrig sett detta förut. Bilder hade verkligen hjälp där man ser hur installation / montering går till.
 
"Kan ni hjälpa mig reda ut hur dom tänkt"

Va i helv-te.....dom har väl inte tänkt alls. Hur har dina/era önskemål sett ut? Vad har det funnits för förutsättningar?
Toaavlopp kommer upp ur golv som standard, varför ser det ut på detta vis?
 
Krilleman
Men Johnny skriver ju att det ska vara en vägghängd WC.

Blir det inte en "låda" för avlopp och ev inbyggnadscistern?
 
Johnny.....mera detaljer, please:D
 
Nej nej, vi har inte köpt detta hus än. Utan jag är intresserad att köpa det, men vi (min byggare och jag) har upptäckt en j-vla massa fel! Nog inte varit svenska byggare som byggt, eller ens erfarna byggare så att säga. Huset har en ruggig historia. Saker är nog lösbara, och jag vill försöka lösa det.

Jag fattar inte hur de tänkt att en toalett ska montera bara. Som någon sa, en toalet med P-lås är väl det enda som eventuellt skulle gå att montera.

Avloppet går vidare upp på övervåningen där ytterligare ett badrum finns där det ser ut som förväntat.
 
Nu HAR vi köpt huset :)

Någon som kanske VET vad för typ av toalettmodell som kan monteras? P-lås känns som att de ska ha 90-graders (platt) inte 45 grader.

Någon?

(Projektledaren själv skulle undersöka, men har ännu inte återkommit med hur de tänkt göra)
 
Jag har aldrig sett en toa med 45°. Om toan skall stå just där så blir det svårt med utrymme att koppla på rörvinklar för en golv eller vägg -toa.

Jag skulle lägga in en ny anslutning för toa i golvet eller i väggen. Bila/öppna golv eller vägg efter behov, och lägg om de rör som behövs för en standard anslutning.
 
Skrattade nästan när jag rev allt för att kika bakom,....

Ariktekten bad mig ändra plats på toaletten (rimligt för att få bättre handikappsanpassning. ett behov vi har!).

Bevisar bara mer vilka NÖTTER som byggt tidigare. De har alltså kapat HELA regeln som bär golv på övervåningen (undrade varför det sviktade). samt har de använt metallram istället för en överliggare som skulle ta last bättre och ge ett stabilare golv på överplan. Bah...

(jag har tagit bort sista biten på bild)
 
  • IMG_20151115_112415.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Hade inte fördelaren någon lucka? Ska ju även vara tät botten med läckut där.

Är skyddsröret skarvat med eltape på WC?

Dom glömde alltså att dra upp en matning till ovanvåning i väggen för avloppet, så en sådan "skapades" på WC-anslutningen?! :x
 
Fördelaren hade ingen lucka än. Men ett hål för det dock.

Vid vit/blå vattenröret så sitter WC-hålet i plattan. Bara igenomtejpat just nu av mig när jag tog isär. Luktade så där... Anar dom pissat i rören utan att hälla i vatten...

Vad som gjorts är alltså att göra så två badrum använder samma hål i grundplattan. Inte så lyckat......... Men tyvärr så det måste bli.

Jag kommer nu med en röris försöka lösa en koppling här så jag kan använda normala toalettstolar.

Tanken är även alltså att nu istället dra övre WC:ns rör åt vänster istället för åt höger för att klara regeln sen eventuellt ha en gubbe utanpå. Vi pratar alltså om ett utanpåliggande WC rör i detta badrum som jag får bygga in på något sätt i kommod samt WC-utbyggnad.

Jag tar mycket gärna emot TIPS på hur detta löses bäst!
 
Den här bilden är mer tydlig gällande deras intressant rördragning....
 
  • IMG_20151115_110902.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.