Hej,
jag ska inreda en platsbyggd funkisgarderob med bredden 35,5 (innermått).

Har sett att Elfa har lösa/fristående trådbackar i bredden 35 som jag tänker blir bra för då utnyttjas utrymmet till max.

Komplett golvstående förvaring med stativ + trådbackar har jag endast hittat med 25 cm bredd (Ikea) och då förlorar man ju 10 cm.

När jag surfar online på återförsäljare av Elfa så finns så mycket tillval till backarna (tvärslag, glidlist m.m.) och jag blir osäker vad det är jag behöver köpa för att få en komplett beställning (samtidigt som jag inte vill köpa något överflödigt).

Hur fäster jag backarna på bästa sätt? Antar att det behövs skenor i bakre delen av garderoben eller hur fungerar det? Räcker det att fästa backarna på vardera sida av garderoben på ngt sätt och inget baktill?

Någon mer erfarenhet eller tips kring detta? :)

Mvh / Emma
 
BirgitS
Kan du länka till de trådbackar som bara är 35 cm breda som du har hittat?
För jag lyckas inte hitta så smala på Elfas webbsidor.

Normalt har man skenor på garderobens sidor så att man kan dra ut och skjuta in backarna. Alternativt om det är ett system med konsolskenor på garderobens/väggens bakom och då placerar man backarna i en utdragsram som hängs i konsoler.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kan du länka till de trådbackar som bara är 35 cm breda som du har hittat?
För jag lyckas inte hitta så smala på Elfas webbsidor.

Normalt har man skenor på garderobens sidor så att man kan dra ut och skjuta in backarna. Alternativt om det är ett system med konsolskenor på garderobens/väggens bakom och då placerar man backarna i en utdragsram som hängs i konsoler.
De har visst 35-system.
Vita tvärstag B i 35-system för backsystem med metallfästen från Elfa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit trådback designad för 35-systemet med dimensioner B: 30 D: 50 H: 8 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.