vi har nyligen satt upp ett uterum från willabgarden wg62eco. Till sist tryckte man ju fast sprintern i låsklossarna. Nu har vi kommit på att några dörrar sitter i fel ordning så vill byta dem inbördes. Vi får dock inte av dörrarna. Man måste kanske ta av låsklossarna? Hur i såfall får man av dem utan att ta sönder dem. Man kan ju inte dra ut sprintern som man tryckte fast??
 
Hej. Ja du måste ta bort låsklossarna, sprintarna får du borra bort. Har gjort det på en av mina dörrar.

//Niclas
 
Och sen då? Hur sätter man tillbaka dem. Blir de inte förstörda?
 
Jo sprinten blir förstörd så man får ringa Willab och beställa nya. På hälften av partierna som jag har har jag inte slagit in sprinten och det har fungerat i snart ett år nu :)

//Niclas.

PS. Williab brukar kunna skicka extra skruvar, sprintar eller låsklossar utan att ta betalt bara man ringer och pratar med dom.
 
ok får ringa i morgon. vi hade också dem utan sprinten i början men låsklossarna lossnade bara hela tiden.
Du verkar insatt i det här. Hur sätter man fast de små borstarna i profilen bäst? Ska de verkligen borras fast? det finns risk att vatten läcker ner i hålen. det läcker redan in i de hål som vi satt fast profilerna i betonggolvet med..
 
Vi byggde ett uterum med wg62eco förra sommaren. Jag har valt att inte montera de små borstarna. Dels för det du skriver om med hål i profilerna samt att min pappa byggde ett uterum med wg50 och han monterade borstarna och både han och jag tyckte att det inte blev så bra med borstarna.
Vad jag förstår så ska borstaran motverka kallras men i mitt rum så finns det större kallraskällor. Vi tänkte som så att man kan alltid skruva dit dom senare om man vill.

Vi har också betongplatta men valde att bygga en ram rund i tryckt virke som vi skruvade i plattan, sen skruvade vi profilen i ramen.
Har ni använt brickorna med gummitätning till profilerna?

För övrigt kan jag säga att vi är supernöjda med uterummet. Helt klart det bästa rummet i huset. Firade både jul och nyår i uterummet med ca -10 till -20 ute.

//Niclas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.