Kändes så där ironiskt, började sätta vindpapp och panelen sen idag så regnat hela dagen och gör det än. har kommit så här långt: IMG_0304.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och där verkar ganska tort osv.

men bakre hörnet verkar få allt regn på sig här: IMG_0307.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


hur mkt tål den egenligen? körd? kör iaf ac 350 pappen
hängde iaf över en pressening där sen har inte lust att få hörnet förstört
 
Trodde alla körde med duk idag. Vindpapp av papp hör väl till förra seklet.
 
  • Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
Nja jag skulle väl ha rådfrågat snickare istället och inte gått på de jag Fick från köpstället kanske, men nu är de som det är

Så nån som har koll på hur mkt de tål, känns lite så fort man börja så kom regnet, 😀
 
Eftersom du har öppet bakåt och lyftning framifrån så tror jag inte det skall vara något problem.
 
vectrex skrev:
Trodde alla körde med duk idag. Vindpapp av papp hör väl till förra seklet.
Jag kör med papp, har det funkat i 50 år innan så funkar det säkert i 50 år till resonerade jag. Att pappen var bra mycket billigare gjorde mig inget heller.

Men som svar till TS så tål pappen regn utan problem.
 
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
Körde oxo papp sist, gamla beprövade metoder är något ja uppskattar, och ja, duken klarar regn, se till att den sitter ordentligt bara då inte vinden tar tag i den
 
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
tack för svar. Då vet jag.
 
mexitegel skrev:
Jag kör med papp, har det funkat i 50 år innan så funkar det säkert i 50 år till resonerade jag. Att pappen var bra mycket billigare gjorde mig inget heller.

Men som svar till TS så tål pappen regn utan problem.
Klart att det funkar, men det funkar inte lika bra.

Dels är den känsligare mot regn, kanske inget problem när den väl sitter bakom panelen, men fram tills dess. Sen är den väldigt mycket smalare så man får skarva mycket mer, man får alltså potentiellt mer luftläckage. Sen eftersom den är smalare så tar det dessutom betydligt längre tid att sätta upp den. Nej, jag föredrar den modernare plastfolien alla gånger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.