Hallåj!
Som rubriken lyder hur mycket får förändras från ritning som bygglovet byggde på till relationshandlingen om hur det verkligen blev? Gäller en balkong som vi/snickaren byggt, pga av en elkabel och gigantisk sten så fick vi flytta hålen för plintarna och därmed blev balkongen 3,4*8m istället för 3*8m som orginalritningen visade.
 
Spontant? Låtsas som att det regnar... :rolleyes:
 
Det beror nog framförallt på om avvikelsen påverkar någon detaljplansregel. Om du nu ex. kommer för nära en tomträns, eller om byggnadsytan blir större än vad detaljplanen tillåter (balkonger räknas ofast in i byggnadsytan).

Om du kan övertyga din KA om att det är rätt eller inte behöver anmälas, så skulle jag nog också föreslå att du "glömmer" detta.
 
Hade säkert gått bra att "låtsas som det regnar". Anledningen att jag vill få det rätt på ritningen är att jag bor i radhus, grannarna är ok med balkongen, tänker mer på om dom vill bygga balkong inom 10år, och antingen söker bygglov på samma bredd som min men får nekat så tjurar dom nog rätt fint, eller ritar in min balkong med de riktiga måtten och kommunen ser avvikelsen på deras ritning så kan det bli problem?! Aja, min kvalitetsansvarige/snickare skall troligtvis prata med kommunen idag, återkommer om utfallet av detta :S....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.