Jag har bara eldat med ved sen april, (nu är det ju bara varmvatten till kranarna)
Har sett att jag endå har förbrukat 548kw under April, är detta normalt?

Jag bor själv och kör kanske 2-3 diskmaskiner och 1 tvätt maskin i veckan. Sen har jag på tven ganska mkt på kvällarna, och datorn oxå. Jobbar på dagarna. Har kapat en del ved dock under april och kört vedklyv. Men endå? Börjar fundera om det är nått i ladugården som står och drar ström?

Vad förbrukar ni per månad?
 
ca 43 000 kWh per år-19 000kWh för uppvärmningen, resten till annat, vad det nu kan vara
548kW gånger 12 månader =6576kWh på ett år är väl inte så farligt för hushållsströmmen.
 
Jag eldar oxå med ved. Ligger på 700 kwh per månad. Har elgolvvärme i duschen...
 
Har i höstas konverterat från direktel om ca totalt ~33000kw/h till vattenburet. Förbrukar nu~950kw/h per månad. Denna förbrukning tycker jag är lite väl hög men vi är 4 i familjen, har 2 st. datorer igång 24/7 och fler burkar igång intermittent...

Huset är 175kvm och kör ftx som nyligen fått nytt aggregat. Vitvaror är moderna A och b klass.
 
Kör med pellets normalt men eldar ved sen den 15/4, Förbrukningen för mars va 386 kWh o april 300 kWh..

Tv´n går från typ kl 15-23 varje dag samt 2 datorer som används rätt många timmar/dag..
 
Gör av med 13000kwh/år med Luft/Luft + elda i keddyn ibland,
 
pellefant skrev:
ca 43 000 kWh per år-19 000kWh för uppvärmningen, resten till annat, vad det nu kan vara
548kW gånger 12 månader =6576kWh på ett år är väl inte så farligt för hushållsströmmen.
Jag som tyckte att vi förbrukar mycket ca. 8000 kWh/år :eek:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.