Hej,

Varje gång man målar om en vägg så ökar ju grängningen / strukturen. Så nu tänkte jag bara höra hur många gånger man normalt kan räkna med att kunna måla om en vägg innan grängningen / strukturen blir så kraftig att man bör spackla om väggen för att få den jämn igen?

Det är ju naturligtvis individuellt hur mycket grängning / struktur man anser sig kunna acceptera (själv gillar jag det inte alls!), men jag är ute efter ett ungefärligt antal ommålningar.

Tack!
 
Beror väl även på vad du målar med? Sprutmålar du bör du väl kunna måla om i all oändlighet :)
 
Ja, det är ju iofs sant. I det här fallet menade jag dock målning med vanlig roller (av en typ som ger medelgrov struktur), vilket troligtvis är det vanligaste sättet att måla väggar.
 
Men om du redan har struktur på väggen kan du väl köra med en finare roller för att inte addera ytterliga struktur?
 
Jag brukar måla två gånger med den grova rollern, visst blir det lite struktur men jag själv tycker att det är snyggt.

Redan efter en gång blir ju strukturen rätt kraftig, kör med en korthårig finroller så kan du måla tre gånger utan att få en för kraftig struktur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.