Redigerat:
215liter är det väl?
 
analog skrev:
215liter är det väl?
Rätt! Ser nu att det var den andra som hade 250 L
 
Jadu, jag tror inte ett 10tal ens är i närheten, det finns väl ett tiotal österikare bara på den svenska marknaden.

Och jag tror ju att CTC kan sluta fråga sig själva om v40 är marknadens bästa panna.
 
Redigerat:
Guntatic är ju grymt lik nya arimax 35, eller?
 
analog skrev:
Jadu, jag tror inte ett 10tal ens är i närheten, det finns väl ett tiotal österikare bara på den svenska marknaden.

Och jag tror ju att CTC kan sluta fråga sig själva om v40 är marknadens bästa panna.
Hehe, ja nog sticker CTC ut hakan alltid, trots att V40 är en fin panna.

Men bra att någon driver utvecklingen framåt för biobränslepannor. Så många tillverkare bara i österrike måste tyda att det är en ganska lönsam och stark tro på biobränsle? Verkar som de flesta håller hög kvalitet också? Är någon av dessa tillverkare hållen för att vara "kungen av pannrummet"? ETA, Fröling?
 
Ja helt klart kul är det, jag brukar åka på energisparmesse i wels i österike varje år, det är där dom österikiska producenterna släpper nyheter och mäter musklerna. Jag tror österikarna har bra byggkvalitet på det mesta om man kollar på traktorer, tåg, hus bondgårdar etc. det är nog en del av deras kultur.

Kungen av pannrummet har jag aldrig hört vilken det skulle kunna vara, varje gång någon släpper en ny modell så slår dom konkurrenterna på fingrarna verkar det som.

Själv har jag en attack vedpanna som står på en pall i källaren som jag kom över till ett bra pris, men jag har inte fått motivationen att montera den ännu, kanske bara lite för att man vet vad det finns för nåt istället om man hade haft råd.
 
analog skrev:
Ja helt klart kul är det, jag brukar åka på energisparmesse i wels i österike varje år, det är där dom österikiska producenterna släpper nyheter och mäter musklerna. Jag tror österikarna har bra byggkvalitet på det mesta om man kollar på traktorer, tåg, hus bondgårdar etc. det är nog en del av deras kultur.

Kungen av pannrummet har jag aldrig hört vilken det skulle kunna vara, varje gång någon släpper en ny modell så slår dom konkurrenterna på fingrarna verkar det som.

Själv har jag en attack vedpanna som står på en pall i källaren som jag kom över till ett bra pris, men jag har inte fått motivationen att montera den ännu, kanske bara lite för att man vet vad det finns för nåt istället om man hade haft råd.
En sådan mässa skulle vara någonting det! Då har du sett det bästa av det bästa då. Vilken vedpanna skulle du då välja om du fick välja och vraka? Du kanske är någon installatör och möjligen bunden till något märke, men frånsett det vilka av österrikarna håller du högst?
 
OK!

Jag börjar en lista:

ETA *
Fröling*
Gilles *
Guntamatic
Heitzmann (Hargassner) *
Ligno
SolarFocus (Therminator)

Kopiera och fyll på!!

* = har svensk representant
 
Åskar skrev:
En sådan mässa skulle vara någonting det! Då har du sett det bästa av det bästa då. Vilken vedpanna skulle du då välja om du fick välja och vraka? Du kanske är någon installatör och möjligen bunden till något märke, men frånsett det vilka av österrikarna håller du högst?
En annan är Agritechnica i Hannover, har varit där en gång:D

28 hallar:cool:
 
Åskar skrev:
Herz [länk]
Undrar just vad den keramiska brännkammaren går lös på som reservdel till den där?
 
Lillkorpen skrev:
Undrar just vad den keramiska brännkammaren går lös på som reservdel till den där?
Det vill nog ingen veta.. :D Tror mer på konstruktion som ETA, Windhager och Hargassner där brännkammaren är gjord av kvadratiska stenar. Kanske inte effektivast men billigare, enklare och mer praktisk den dag de ska bytas ut? Sedan har jag läst på tyska forum att vissa inte var nöjda med konvektionsdelen i Herz-pannorna, fick högre rökgastemp än vad reklamen påstår.

Men ju mer man kollar på pannorna ju mer sugen blir man. Undra om man inte ska nacka ungarnas spargris, lägga ut kärringens päls på blocket och sedan baxa in en ETA eller Hargassner i pannrummet.. :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.