Ta lös lucka på whirlpool.
Byta lucka på toppmatad whirlpool.
Ta lös plåten på toppmatad tvättmaskin

Ta först en platt skruvmejsel och stoppa in i mellanrummet enligt bild och vrid runt så kommer dem komma för bi klacken som håller dem på plats. När luckan är lös så sitter det två insektsskruvar i bakkant och två tappar som håller plåten i bakkant. På sidorna är det plasten som håller i luckan så det är bara in med mejseln och enda lös på sidorna. Stycket längst fram på luckan behöver ej tas lös.
Du kan antingen köpa nytt eller köra utan. Det gör jag, funkar hur bra som helst och kostar inte 900:-.

Så lycka till.
 
  • Skruvmejsel som används för att avlägsna en lucka på en vit toppmatad Whirlpool tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen lucka på en toppmatad Whirlpool tvättmaskin med synliga fästen och kontrollpanelen ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
H Han Adolfsson skrev:
Ta lös lucka på whirlpool.
Byta lucka på toppmatad whirlpool.
Ta lös plåten på toppmatad tvättmaskin

Ta först en platt skruvmejsel och stoppa in i mellanrummet enligt bild och vrid runt så kommer dem komma för bi klacken som håller dem på plats. När luckan är lös så sitter det två insektsskruvar i bakkant och två tappar som håller plåten i bakkant. På sidorna är det plasten som håller i luckan så det är bara in med mejseln och enda lös på sidorna. Stycket längst fram på luckan behöver ej tas lös.
Du kan antingen köpa nytt eller köra utan. Det gör jag, funkar hur bra som helst och kostar inte 900:-.

Så lycka till.
varför inte skriva på ännu fler tavlor?
 
electroluxaren skrev:
varför inte skriva på ännu fler tavlor?
Va?? Vad för tavlor? Det handlar om en tvättmaskin. En rostig toppmatad whirlpool
 
A
H Han Adolfsson skrev:
Va?? Vad för tavlor? Det handlar om en tvättmaskin. En rostig toppmatad whirlpool
Du hade inlägget på två ställen
 
electroluxaren skrev:
Du hade inlägget på två ställen
Jag tror jag svarade en och sen kom jag på att ett rent inlägg med försök till bra sökrubriker. För när jag själv försökte få svar så fanns det ingenting som jag fann hjälpsamt
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.