Y
Jag har tidigare nämnt hur urusel jag är på att måla, noll tålamod = mycket kladd.

Nu tänkte jag försöka rätta till min första målning så gott det går och dels slipa bort gammalt rinn. Kanske byta ut fönsterfodren men blir nog vid fönsterbytet om några år.

Ångrade det vita och målar nu svart (första av två svep). Men så har vi 90 hörnen. Nu är det både vitt och svart kladd ut på den röda sidan.
- Jag funderar på att måla nytt lager rött på sidan, och ta blöt trasa och torka rent svarta sidan.
Sen på med svart, och torka rent den röda... För att få raka fina gränser mellan rött och svart.
DSC_1277[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och hur gör jag här, hade lågbudget tejp sist men färgen smet ju under så vitt hamnade på det röda.
Frihandsmålning och jag går inte bra ihop heller.
Ska jag chansa på sätta blå tejp?
DSC_1280[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Detta är Bestå färgen, jag har sett att yrkesmålare anväder roller först och pensel sen, bör jag också göra detta, underlättar det när man vill undvika kladd ut på smalsidorna?
 
Ta en slät pensel runt 50mm bred, måla snett utan att trycka hårt, med rött ut över kanten, så stannar det röda precis på kanten. Det kräver naturligtvis att svarta är målat lite över kanten först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.