Har målat med kvistfärg på panel och funderar om jag kan grunda plywooden vid fönstret med samma? Själva fönstret kommer jag dock vänta med då det måste slipas ner mm. Men när det gäller ytan runt och efter grundningen sa någon att jag kunde använda utvändig fönsterfärg även här?
 
  • Sovrum med snedtak, takfönster och en säng med kuddar och överkast. Ljust och enkelt, med en hemtrevlig känsla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Vad menar du med kvistfärg? Är det en grundfärg som även ska vara tät mot kådgenomträngning? Isf borde det gå att använda den till plywooden också - det borde framgå på burkens info.
Om det är någon annan typ av kvistlack som bara målas på kvistarna så är det skillnad.

Jag ser inga problem med att använda en lackfärg för utomhusbruk på insidan, det är det omvända som kan bli problem.
 
T Testarn skrev:
Vad menar du med kvistfärg? Är det en grundfärg som även ska vara tät mot kådgenomträngning? Isf borde det gå att använda den till plywooden också - det borde framgå på burkens info.
Om det är någon annan typ av kvistlack som bara målas på kvistarna så är det skillnad.

Jag ser inga problem med att använda en lackfärg för utomhusbruk på insidan, det är det omvända som kan bli problem.
Jo men exakt det var det jag menade med kvistfärg (kvist/spärrgrund) Anledningen till jag tänkte utomhusfärg är då ytan är mer utsatt för solljus etc., men hade säkert funkar med någon inomhusfärg med . En blank finish är iaf vad jag önskar 🙂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.