Jag har själv lyft in en kassett på 140 kg.
Jag lyfte i ena änden och pallade upp, gick över till andra sidan och gjorde likadant.
Sen är det bara att fortsätta tills man är uppe.
Min stod på en pall när jag körde in den sen skulle den upp till 600-700 mm över golvet så styvt en halvmeter kvar.
Lycka till:)
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Jag har själv lyft in en kassett på 140 kg.
Jag lyfte i ena änden och pallade upp, gick över till andra sidan och gjorde likadant.
Sen är det bara att fortsätta tills man är uppe.
Min stod på en pall när jag körde in den sen skulle den upp till 600-700 mm över golvet så styvt en halvmeter kvar.
Lycka till:)
tack ! med en hydrolist lyft ?
 
Cheesen
L lawrence51 skrev:
tack ! med en hydrolist lyft ?
Med rätt teknik, hävstång o s.v så brukar det gå att pilla på plats. Jag flyttade ett kassaskåp själv, som enligt typskylten väger 200 kg, upp för en meters trappa och in på en sockel med hjälp av en pirra, några rep och ett par plankor.
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
Nej, själv.
Väger den 120 kg är det 60 kg per sida.
Lyfter man och lägger en kloss en bit in så blir det som en gungbräda och du behöver inte lyfta alla kilona på andra sidan.
Prova att lägga en kloss på mitten så behöver blir det jämnvikt, detta blir ju samma princip fast svårt att förklara.
 
  • Gilla
lawrence51
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Med rätt teknik, hävstång o s.v så brukar det gå att pilla på plats. Jag flyttade ett kassaskåp själv, som enligt typskylten väger 200 kg, upp för en meters trappa och in på en sockel med hjälp av en pirra, några rep och ett par plankor.
merci beaucoup ! emsam med frun ute i skogen I'll try it !
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Cheesen
L lawrence51 skrev:
merci beaucoup ! emsam med frun ute i skogen I'll try it !
Skydda golvet bara. Det är det som är känsligast.
 
  • Gilla
lawrence51
  • Laddar…
wildeside
Skydda er själva, lättare att byta skadat golv än sitta med gipspaket och byta golv.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
bra tips:geek:tack
 
Med benmusklerna, böjda ben och rak rygg
 
Ett tips är också att våga tro på sig själv, våga ta i, tänka att det går :D Har sett otaliga "gymknuttar" stå och peta lite försiktigt på det som ska flyttas och tyckt att det varit för tungt och jobbigt.
 
Cheesen
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Ett tips är också att våga tro på sig själv, våga ta i, tänka att det går :D Har sett otaliga "gymknuttar" stå och peta lite försiktigt på det som ska flyttas och tyckt att det varit för tungt och jobbigt.
Ja jag brukar säga att jag är inte stark... Men tjurskallig.
 
  • Gilla
samlarpådetmesta
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Ett tips är också att våga tro på sig själv, våga ta i, tänka att det går :D Har sett otaliga "gymknuttar" stå och peta lite försiktigt på det som ska flyttas och tyckt att det varit för tungt och jobbigt.
Jag jobbade inom tung industri och som flyttgubbe i många år innan jag sadlade om. "Gymknuttarna" var totalt odugliga och tog ut sig direkt. Vi vanliga lönnfeta människor däremot pinnade på och orkade allt möjligt.
 
Redigerat:
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
Jag jobbade inom tung industri och som flyttgubbe i många år innan jag sadlade om. "Gymknuttarna" var totalt odugliga och tog ut sig direkt. Vi vanliga lönnfeta människor däremot pinnade på och orkade allt möjligt.
Som när jag helt otränad 106kilosfetto ställde upp i en kvartstriathlon och kom före sportfenomen, simmade ifrån dem, blev omcyklad men sprang! ifrån några på slutet....
 
  • Älska
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.