Behöver lufta golvvärmen till badrummet i det nya huset, men blir inte klok på hur avluftningen fungerar på denna. Det är en Uponor Push 12 med utseende som bifogad bild. Sitter en uvluftningsventil vid punkt 4 men ingen uppenbar nippel att vrida på. Någon som kan modellen som kan upplysa? I manualen står det kort och gott att man ska lufta vid 4 så jag antar det är väldigt lätt eg..
 
  • p12.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vrider du på 4:an så kommer luft/vatten pysa uppåt. Shuten levereras med en (gissningsvis) 8mm klar slang på runt 20cm som sitter där så dels blir det rätt självklart vad man ska vrida på och sedan är det enkelt att lufta ur utan att man dräller ner pumpen.

Har för mig att du ska ställa 9:an enligt 9c för att lufta av golvvärmekretsen separat från radiatorkretsen men det kan nog manualen svara på
 
Har sent omsider fått tummen loss och luftat golvvärmen nu, tack för tipsen, funkade fint! För den som hamnar här och har samma undran som jag så vill jag tillägga att det som ska vridas på vid 4:an är den översta "muttern", med en skiftnyckel eller liknande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.