Vi håller på att sätta upp pärlspont i hallen, ungefär halva väggen kommer bli täckt. Och ja har lite lite frågor/problem :)

1. Det ett vattenelement på ena väggen, och de sitter ju då i vägen :) jag skulle helst inte vilja tömma hela systemet på vatten och plocka bort elementet för att kunna dit pärlspont och elementfästena..

Nån som har nån idé om hur ja kan lösa de??

2. När man sätter pärlsponten i hörnen är det bara att gersåga dem lite då för att få en snygg vinkel? eller är de överkurs?

3. På ena väggen kommer sitter murstocken på samma djup som väggen, och där sitter sista pärlspontsplankan ca 2 cm från murstocken i toppen och kanske 1 cm från i botten. Hur kan man lösa de på ett snyggt sätt?

Tacksam för svar :)
 
1 är det under ett fönster skulle jag bara ha målat under fönstret panelen på sidorna
2 det blir ju lite snyggare tycker jag
3 sne såga sista pärlspontsplankan så du får samma avstånd uppe som nere


om jag har fel hoppas nån rättar mig
 
:)

1. De är "tyvärr" inget fönster ovanför elementet, bara vägg :( Men frågan är om man skulle "bygga in" fästena, bara göra hål för dom och lirka dit pärlsponten, de borde ju funka.. ev. bygga elementskydd :)

2. Ah de blir så ja får göra :) så slipper ja störa mej på de sen..

3. Problemet blir att "springan" mellan sponten och murstocken blir så tunn att man bara kommer att såga i noten (så tror ja väl de kallas?) på sista plankan.. Så ja tänkte om får sätta dit nån typ av list eller nått.. Men ja kanske får pröva att sne såga sista plankan och se hur de blir..
 
C
Jag rekommenderar att du försöker lossa på elementet och flytta ut det, det blir dålig luftcirkulation annars. (Dessutom tycker jag det ser förjävligt ut, vi rev ut panelen i vår hall delvis av den anledningen.. Men det är ju en smaksak..)

Med lite tur håller det tätt om du stänger termostaten helt och skruvar igen returventilen.
 
Vanligtvis gerar man inte pärlspont i hörnen.
Moderera så att den panelbit du ska snedsåga vid muren inte hamnar som du säger, utan att det blir lite in på den, det jag menar är att du får förskjuta panelen lite, kanske börja med en halv?
 
Aha :) Va smart! Så gör ja ju såklart..

Nä okey.. Har ett litet hörn under en trapp där kan ja ju testa mej fram lite.. Skulle ju bli klart enklare om ja inte gerade..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.