C
Hej

Det har byggts en temporär vägg i min flickväns lägenhet, Lägenheten är 30-tal och väggen orginalutförande är att taken rundas ned mot väggen, vet inte vad det kallats. Nu behöver det lösas med antingen taklist och någon slags list mellan gammal och ny vägg, alternativt latexfog runtom. Det är hyresrätt så helst skulle jag sätta list och spika i den temporära väggen för jag vill inte att det blir problem med att latexen häftar i väggen den dagen väggen ska rivas. Men jag vet inte hur man ska göra det snyggt med dessa hörn, vore mycket tacksam för råd.

mvh
 
  • Ett sovrum med blå vägg, konst, säng, kläder på stol, växt och tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå och vit vägg möter blommigt golv; hörn av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rumshörn med vitmålat tak, blommigt tapetserad vägg och en enfärgad blå vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hörn av ett rum med tapet, Hilma af Klint-konst, blå vägg och vit tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
C Calle666 skrev:
Hej

Det har byggts en temporär vägg i min flickväns lägenhet, Lägenheten är 30-tal och väggen orginalutförande är att taken rundas ned mot väggen, vet inte vad det kallats. Nu behöver det lösas med antingen taklist och någon slags list mellan gammal och ny vägg, alternativt latexfog runtom. Det är hyresrätt så helst skulle jag sätta list och spika i den temporära väggen för jag vill inte att det blir problem med att latexen häftar i väggen den dagen väggen ska rivas. Men jag vet inte hur man ska göra det snyggt med dessa hörn, vore mycket tacksam för råd.

mvh
Det är putsade hålkärl som det ser ut..
Det finns liknande i frigolit som limmas upp och sedan målas in i taket..

https://www.bauhaus.se/bygg/tra/listverk/frigolit
 
C
R Rejäl skrev:
Det är putsade hålkärl som det ser ut..
Det finns liknande i frigolit som limmas upp och sedan målas in i taket..

[länk]
Tack fö tipset. Hade hoppats inte behöva måla taket i hyresrätten. Kanske kan förmåla dessa i samma nyans som taket är i. Vet du om de har någon ljudisolerande egenskap?
 
R
C Calle666 skrev:
Tack fö tipset. Hade hoppats inte behöva måla taket i hyresrätten. Kanske kan förmåla dessa i samma nyans som taket är i. Vet du om de har någon ljudisolerande egenskap?
Du kan limma upp dom och foga anslutningen och sedan penselmåla på plats…
 
  • Gilla
Calle666
  • Laddar…
C
tack!! 😀 utmärkt råd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.