Har haft frågan under golv ett par dagar men inte fått några svar så jag tar och försöker här istället.

Vi skall lägga klinkers med tätskikt under i vår tvättstuga. Men det är så många rördragningar.... och för oss som aldrig gjort något sådant här förut ställer det till lite bekymmer. Speciellt på ett ställe där ett gäng rör liksom kommer upp i en klump. Har sett någon lösning på att man gjuter upp som en klack runt om. Men hur blir det då med tätskiktet? Om någon skulle vilja hjälpa oss skulle jag bli oerhört tacksam. Försöker bifoga en bild så ni kan se vad jag menar.
 
  • maj 010.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle ha byggt "in" rören i en låda utav skivor. du skall väll ändå dölja rören/fördelaren ser ut som om det är golvvärmen som kommer upp.. bifiogar en liten skiss..
 
Redigerat:
Får man ha rörgenomföringar i golv i våtutrymme?
 
Nej man får väl enligt branchregler inte ha rörgenomföringar i golv så för att bygga rätt så kanske man bör bygga in rör-klumppen i väggen - dvs flytta ut väggen lite?

Om ni skall ha vägghängdtoa så kan ni bygga in avlopp mm på samma ställe......
 
Åsa76 skrev:
Om ni skall ha vägghängdtoa så kan ni bygga in avlopp mm på samma ställe......
Tror inte de ska ha toa i tvättstugan...
 
Okej....eftersom detta är en badrums tråd så tänkte jag att de skall bygga badrum....du kan ha rätt.
 
Våtrum som våtrum.
 
Bygg en form runt å flytspackla i så du får en liten klack.... så att ev vatten på golvet inte hamnar runt rören.
Gumma!
Fast hur ofta har man vatten stående på golvet i en tvättsuga?

Bygga in rören i en låda är ju ingen bra ide om de skulle börja läka med tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.