Hej.
Någon som fått leverans av måttbeställd bänkskiva från Ikea med inbärning?
Hur kommer dom emballerade på pall eller i trähäck? Planerar för mottagandet nästa vecka då jag misstänker starkt att dom inte kommer få upp den i trapphuset med tajta svängar. Så ska föröka hitta en backup plan då jag antar att transportören bara lämnar skivan utanför porten om det inte går att få in den. Har svårt att tro att dom tar med den tillbaka till sin terminal i stan..
 
Hela vårt kök levererades i klassiska ikeakartonger.

Bland detta hade vi dubbla bänkskivor som var förstärkta med trä runt om kartongen och därefter inplastade.

Vi hade beställt med inbärning och allting bars in i separata paket av två gubbar.
 
  • Gilla
Ronny Johansson6
  • Laddar…
Våra måttbeställda bänkskivor i kompositsten levererades helt utan emballage, plast eller liknande.
Det kom 2st och rullade in dom i huset på en liten vagn och monterade dom.
 
putte22 putte22 skrev:
Hej.
Någon som fått leverans av måttbeställd bänkskiva från Ikea med inbärning?
Hur kommer dom emballerade på pall eller i trähäck? Planerar för mottagandet nästa vecka då jag misstänker starkt att dom inte kommer få upp den i trapphuset med tajta svängar. Så ska föröka hitta en backup plan då jag antar att transportören bara lämnar skivan utanför porten om det inte går att få in den. Har svårt att tro att dom tar med den tillbaka till sin terminal i stan..
Står skivan på trottoaren nu, eller fick de upp den?
 
Missat totalt att uppdatera. Varit fullt upp.
Jodå den kom inslagen i lite wellpapp och lite mera skydd runt infällda hon. Kom två hurtiga killar. Det va på mm som det gick att skjuta den upp mellan trappräcket. Vid varje vilplan så var dom tvungna att vända på bänkskivan pga diskhon som stack ut. Men stod faktiskt med telefon i handen och hade nummer framme till en kille med en lull/teleskoplastare.
 
  • Gilla
Ronny Johansson6 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.