Var tvungen att riva lite efter problem med ett avlopp. Nu ser golvet ut så här intill vägg på två ställen. Någon som har tips om hur man lagar detta?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
det kommer ju inte bli värst snyggt att fylla i med ek.
bygga någon väggfast möbel?
 
Inga problem att fixa det.

Leta upp samma storlek på ekstavarna och ren såga med en cirkelsåg/sänksåg sen är det bara att lappa och slipa o lacka
 
Det låter enkelt fredrik, när du säger det. Jag ska absolut leta efter ekstavar. Något av de stora byggvaruhusen borde väl ha. Sänksåg har jag inte, men jag birde kunna köra min cirkel med någon form av mothåll. Jag provar!
 
frimson skrev:
Det låter enkelt fredrik, när du säger det. Jag ska absolut leta efter ekstavar. Något av de stora byggvaruhusen borde väl ha. Sänksåg har jag inte, men jag birde kunna köra min cirkel med någon form av mothåll. Jag provar!
Byggvaruhusen har inte....du skall ringa runt till golvläggarfirmor o höra om de har.
 
S
verktygsgurun skrev:
Byggvaruhusen har inte....du skall ringa runt till golvläggarfirmor o höra om de har.
ekbitar skall dom ha
 
SBH skrev:
ekbitar skall dom ha
Ja, ek har de men golvläggare har färdiga ekstavar i rätt tjocklek,rätt storlek och med not och spont.
 
verktygsgurun skrev:
Byggvaruhusen har inte....du skall ringa runt till golvläggarfirmor o höra om de har.
Okej! Jag får sätta mig och ringa runt lite idag helt enkelt.
 
Det ser ut att vara ett ganska stort område? eller är stavarna extremt små? Tänk på att du först måste ha ett undergolv i rätt höjd att lägga stavarna på.
 
gusvo085 skrev:
Det ser ut att vara ett ganska stort område? eller är stavarna extremt små? Tänk på att du först måste ha ett undergolv i rätt höjd att lägga stavarna på.
Stavarna är 70 mm breda, men området är inte jättestort. Tyvärr är det på tvärs mot stavarnas längd, så det blir ändå ganska många skarvar att få till. Inbillar mig att det hade varit enklare att lägga åt andra hållet.

Att jag måste ha ett undergolv förstår jag :)
 
Jo en stav på tvärs är ju lättast.. Det svåraste blir att få till ett snyggt sågsnitt så det inte blir springor, sedan ska det ju slipas om man bryr sig om färgen... är det verkligen 70mm? tror att 68 är standard.
 
Du har rätt -- 68 mm var det, och det är standard som du säger. Sågsnittet blir en utmaning. Exakt färg och exakt nivå kommer jag inte uppnå. Inte förrän jag slipar om hela golven nästa gång. Men det blir lände fram.
 
Jag inser just att jag har en stor ica papperskasse med stavar från ett golv jag just rev upp - ca 1 kvadrat. Om du hämtar dem får du dem, de flesta är helt ok skick och färgen verkar stämma med ditt golv. Bor på Hisingen, skicka ett meddelande till mig eller skriv här i tråden om det är intressant.
 
Jag hann köpa en förpackning innan jag såg ditt inlägg. Men tack ändå!
 
Så här blev det. Helt ok, men hoppas att sol och ljus jämnar ut olikheterna i färg lite med tiden.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jonmo och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.