Hej.
Har en skadad (2) parkett plattor. Det har troligtvis stått en blomkruka som läck där. Det är upptorkat sedan många år tillbaka men nu har det blivit sprickor i golvet.
Kan man spackla utan att slipa om hela golvet eller vad kan man göra?

 
Om det är stavparkett kan man hugga ur de trasiga stavarna med stämjärn. Sedan köper man stavar och sågar upp i rätt mått. Därefter limmar man fast de nya stavarna med parkettlim och slipar ner dem till samma tjocklek som befintligt golv.

Sist slipar man hela golvet, alternativt slipar endast de nya stavarna och lackar endast dem.

Alternativt slipar man hela golvet ifall sprickan är grund.

Jag känner inte till ifall man kan fylla sprickan med något spackel, och hur resultatet isåfall blir.

 
Är det tarkett så klyver du de 2 skadade plattorna och bryter upp dem...Fixxar nya och lägger tebax..är lite trixit iofs
 
Linoliespackel som färgtema säljer e min bästa vän. Finns i ljus o mörk ek. Finns även i björk,bok mm mm.
testa det. Skulle det inte funka så e det bara att hugga upp stavarna. Och med lite pill kan du fixa dit en ekbit som stämmer i tjocklek o bredd, utan att behöva slipa alltihop. Jag har klarat det ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.