Hej!
Jag har ett par lösa och sviktande parkettplattor i vår lägenhet. Fastigheten är gammal så jag har ingen aning om hur det ser ut under parkettgolvet. Har hört att jag kan borra ett litet hål i plattan och därefter fylla i detta hål med en slags massa eller nåt för att fylla hålrummet under plattan. Hur gör man?
Tacksam för förslag och ide'.
 
O olrog skrev:
Hej!
Jag har ett par lösa och sviktande parkettplattor i vår lägenhet. Fastigheten är gammal så jag har ingen aning om hur det ser ut under parkettgolvet. Har hört att jag kan borra ett litet hål i plattan och därefter fylla i detta hål med en slags massa eller nåt för att fylla hålrummet under plattan. Hur gör man?
Tacksam för förslag och ide'.
Lägg upp lite bilder 😃
 
BirgitS
Hur gammal är fastigheten?
Det säger en del om vad det kan finnas under.
Det är också bra om det går att ta bort en tröskel och på det sättet se uppbyggnaden av golvet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Hur gammal är fastigheten?
Det säger en del om vad det kan finnas under.
Det är också bra om det går att ta bort en tröskel och på det sättet se uppbyggnaden av golvet.
Den är från början av -40 talet. Har försökt att ta bort tröskel men det ger inget. Kan bara se nåt bjälklag.
 
BirgitS
Svårt att veta hur det ser ut under då, kan t.ex. vara lagt på reglar/bjälkar och då blir det ju jättestora mellanrum som knappast går att fylla så lätt. Hör om styrelsen vet något mer.
 
  • Gilla
olrog
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.