Hur lagar man detta på enklaste sätt? Behöver inte bli så fint bara det fyller sin funktion och inte ser trasigt ut. Jag har extra plattor. Kan man limma dit plattorna och sedan på med fog?
 
  • Bruna kakelplattor på golvet framför en vit pelare, med ojämn kant och möjlig reparationssöm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sitter de andra plattorna stabilt ? Risken är att allt lossnar för eller senare. Jag skulle tagit upp allt och lagt nytt enl boken
 
  • Gilla
DE73
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Sitter de andra plattorna stabilt ? Risken är att allt lossnar för eller senare. Jag skulle tagit upp allt och lagt nytt enl boken
Dom andra plattorna sitter stabilt.
Inte jag som bor där så vill fixa så billigt och enkelt som möjligt. Räcker om det inte ser trasigt ut. Blir nog någon som renoverar allt framöver inklusive plattorna.
 
Skulle ju se snyggare ut att ta bort alla plattorna och ha golvet som är under.
 
  • Gilla
DE73
  • Laddar…
J Johan456 skrev:
Du kan montera plattor med ett sättlim som hugger direkt, t.ex. Casco Xtremfix eller liknande.
[länk]

Sen får du foga. Pulla loss och ta med en bit fog till något företag som säljer kakel och försök få så lik som möjligt.
Fanns på lager i närmaste bygghandel och borde fungera.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Skulle ju se snyggare ut att ta bort alla plattorna och ha golvet som är under.
Det är absolut något att fundera på. Vet du vad det är för typ av plattor som syns? Kanske är original från när huset byggdes år 1922?
 
  • Gilla
vickan11
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.