Jag tycker att min Husqvarna ofta får gräs mellan knivdisken och hasplåten, och då blir det förstås gräs runt knivarna. Hasplåten snurrar fint men hur lätt ska det vara för knivarna att snurra? Jag tror att jag åter igen behöver ta loss hasplåten och göra rent.
Är det fler som har samma problem?
Hittills så har vår 315 klippt mest på nätterna men nu ändrar jag så att den klipper på dagen för att slippa få så mycket blöt gräs som sitter fast runt framhjulen och lite andra ställen. Dagg och då fuktigt gräsmatta. När jag tittade på displayen idag så sa den att man inte får göra rent maskinen genom att använda vatten så den har känt sig blöt... :)
 
Tror det är mer eller mindre alla som har problemet, likaså jag. Inget större problem egentligen. Kör med en gammal tandborste som jag klippt ner borsten på lite som jag använder mellan knivdisk och hasplåt. Sen när man byter/rengör/fräschar upp knivarna så gör man rent precis runt där kniven sitter i disken vid gänghålet. La faktiskt lite silikonspray där opå knivarna nu i helgen när jag hade rengöring och "service" på Fido.
Rent generellt så blir det mindre klipp som fastnar om man kör på dagen de timmarna solen är uppe och inte för låg klipphöjd (jmfr jordfräs) samt att klipparen klipper ofta så det inte blir så många mm den klipper.
 
Jag brukar använda tryckluft för att göra ren roboten.
 
  • Gilla
ollefisk
  • Laddar…
Helena S skrev:
Jag brukar använda tryckluft för att göra ren roboten.
Brukar avsluta med det också när jag fått bort det som sitter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.