Vi hade översvämning i vår källare (liksom många andra) i mitten av Augusti. Det företag som mitt försäkringsbolag har anlitat för renovering är väldigt svåra att på tag på och hävdar att de har otroligt mycket renoveringar att göra och de kommer till oss så fort de hinner. Jag har påpekat att det enda badrum vi har är i källaren och att den inte kan användas.
Försäkringsbolaget säger att jag kan ta in andra hantverkare men att jag då får betala merkostnaden.
Hur länge ska man behöva vänta?
 
BirgitS
Har du kollat om något annat företag kan göra det till samma pris?

Om man inte har avtalat om ett datum är det svårt att göra något annat än anlita någon annan.
 
Ställ frågan till försäkringsbolaget hur ni skall sköta hygien utan badrum? Betalar de för tillfälligt boende som uppfyller kraven på ettt permanent boende?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Har du kollat om något annat företag kan göra det till samma pris?

Om man inte har avtalat om ett datum är det svårt att göra något annat än anlita någon annan.
Vi vet inte vad kostnaden är uppskattat till, jag tror inte byggnadsfirman har kommit dit ännu i planeringen. De är väldigt svåra att få tag på!
 
J Jonas_81 skrev:
Ställ frågan till försäkringsbolaget hur ni skall sköta hygien utan badrum? Betalar de för tillfälligt boende som uppfyller kraven på ettt permanent boende?
Det har jag gjort och de sa att de kan sätta in en temporär dusch (enda platsen i sådana fall är i vardagsrummet! Eller ge oss bidrag till att gå till badhuset och duscha...
 
BirgitS
Jag föreslår att du tar kontakt med några andra företag för att få offert och tidplan till att börja med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.