ok ok...

renovera är kul...men...hur frustrerad blir man inte när man har spacklat o donat o slipat o grejat för att senare sätta upp en väv för att efter det måla o det inte blir BRA?

Små små pytte små utbuktningar, stora bubblor o annat skit! Hur noga vi än var så räckte tydligen inte det...

Så nu har vi börjat från början igen! Tagit hål på bubblorna o bredspacklat....igen!

För inte kan man väll leva med skönhetsfelen!?? Är det nån mer som råkat ut för samma skit när dom målat el tapetserat o fått börja om igen? El har ni bara låtit det vara så?

D känns som jag har sopat spackeldamm i hundra år nu! O det värsta är att vi renoverar 3 rum på en gång plus en hall...smart? Ja det vet jag inte riktigt...

Är det bara jag som är frustrerad?

>:(
 
Ja antagligen, eftersom du lever i eländet. ::) Vi andra slipper se det. ;)
Å du, sätt inte in någon bild. ;D :-*
 
Immobil skrev:
Ja antagligen, eftersom du lever i eländet. ::) Vi andra slipper se det. ;)
Å du, sätt inte in någon bild. ;D :-*
Ja du det hade varit nått att sätta in en bild "vad tycker ni om min renovering?"  :D

man har sina dåliga stunder...men nu börjar jag faktiskt se ett slut på det...o få en inblick hur förvadlingen kmer bli!

Tänkte bara se om d e nån mer där ute som kanske haft "otur" när dom renoverat! El har allting blivit perfa på en gång!?  :surprised:
 
Jag har så svårt att göra saker själv och sen vara nöjd med det. Men när man har sett vissa senarion när det är fulare än vad man kunnat göra sj så känns det genast bättre.

Vissa yrkesmän (kvinnor) är inte lika noga som man är själv har jag sett ibland. :-? Och då kan det kännas skönt att man vet att man gjort det bättre sj. :D

Det är antagligen ingen annan som ser det du ser. Men det är klart att man ska vara nöjd själv innan man ger sig. Lycka till det blir nog bra i slutänden. ;)
 
lier skrev:
Jag har så svårt att göra saker själv och sen vara nöjd med det. Men när man har sett vissa senarion när det är fulare än vad man kunnat göra sj så känns det genast bättre.

Vissa yrkesmän (kvinnor) är inte lika noga som man är själv har jag sett ibland. :-? Och då kan det kännas skönt att man vet att man gjort det bättre sj. :D

Det är antagligen ingen annan som ser det du ser. Men det är klart att man ska vara nöjd själv innan man ger sig. Lycka till det blir nog bra i slutänden. ;)
Visst är det så.. När jag kaklade badummet vart jag inte riktigt nöjd, både min fru o svärföräldrar kom in o tittade o såg inga fel, när jag pekade ut vad jag inte var riktigt nöjd me sa de att de synns inte om man inte vet om de.. ;)
 
Vi anlitade en firma till att göra spackling slipning mm, men inte var det bra för det.
Jag gick omkring säkert 10 timmar totalt och slippade med sandpapper och när tapeterna och väven kom upp var det inte 100% i alla fall. Men jag tror inte att man ser de små felen om man inte vet om de.
Ett tips (om du inte redan visste det) till bubblor i väven är att köpa en limspruta och spruta in lim i bubblan och sen dra ut det med nånting. Funkade alldelses utmärkt :)
 
Nu är vi färdiga med köket o det blev jättebra, lite annorlunda sen sist!

Alltså jag tror att mycket sitter i huvudet...man ser mer än man borde o sen går man runt o stör sig. O när allt e nyfixat så vill man ju att allt e perfekt...men det är nog svårt att bli 110% helt nöjd med ALLT!

Å det här att det är bara en själv som ser saker o ingen annan förräns man har berättat felen o visat dom. D har jag lagt av med för då ser ingen det... ;)

:p
 
Hej!

Jag känner likadant. Håller på att renovera en övervåning och efter 14 månader så börjar det närma sig slutet. Nu sitter det väv på toaletten och där blev en del bucklor och som ni nämner så ser man det bara för att man vet om det. Har dragit ut dem med lim men det blir ändå små veck över.

Man får väl leva med det... ;D
 
skoglund skrev:
Hej!

Jag känner likadant. Håller på att renovera en övervåning och efter 14 månader så börjar det närma sig slutet. Nu sitter det väv på toaletten och där blev en del bucklor och som ni nämner så ser man det bara för att man vet om det. Har dragit ut dem med lim men det blir ändå små veck över.

Man får väl leva med det... ;D
ja vissar saker får man bara leva med...

som våran fiskbensväv i trapphuset...den tanken att spackla över o sätta upp ny väv har passerat då vi tittat på den skyhöga väggen som finns där.

så där är en sak vi får leva med... ;)
 
Hemmakatten
För mig går gränsen vid fiskbensmönstrad väv..... ;) Garanterat skulle högst på min önskelista stå att leja ut att bredspackla väggen. en målare har både utrustning (ställningar mm) och kunskap att göra detta ganska fort. Det kanske inte blir så dyrt som du tror? :D
 
Hemmakatten skrev:
För mig går gränsen vid fiskbensmönstrad väv..... ;) Garanterat skulle högst på min önskelista stå att leja ut att bredspackla väggen. en målare har både utrustning (ställningar mm) och kunskap att göra detta ganska fort. Det kanske inte blir så dyrt som du tror?  :D
Nä jag har kollat upp det o det skulle inte bli så jätte dyrt...men...när man levt i spackel damm i ca ett halvår så orkar man inte tänka på att de ska grejjas där med.

Det blir nog ett senare projekt...O för tillfälllet så stör det mig inte så jätte mycket...D finns värre saker...men som tur är e det ju fixat  :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.