Hej!

Jag har suttit och googlat men nu ger jag upp.

Jag har en badtunna med två rör för att koppla cirkulation på. Det sitter i dagsläget typ en trädgårdsslang som kopplar ihop rören då ingen pump finns i nuläget. Jag gissar på att det typ är 1/2" rör.

Dessutom har jag en oanvänd Bestway filterpump som står och skrotar.

Går det på ett enkelt sätt att koppla in filterpumpen på rören? Jag behöver någon sorts övergång från 1/2" slang till en slät 32mm yta som jag kan klämma pumpslangen på?

Jag tänkte att det inte skulle vara så svårt men antingen är jag dum eller så vet jag inte hur jag googlar en sån här grej.

Är inte bekant med PEM och PEX och sånt. Men lär mig gärna.
 
Fram med bilderna och lite mått så ska vi se vad vi kan hitta på.
 
torparavgrund torparavgrund skrev:
Fram med bilderna och lite mått så ska vi se vad vi kan hitta på.
Här är bild på hur det ser ut under tunnan.

Har tyvärr tappat bort mitt skjutmått, men känns rimligt med att det skulle vara ett rör som är ca 1/2"

Bestway filterpumpen är denna: https://www.netonnet.se/art/hem-fri...KtuRKzd9gIpnB0EQ0qdckRyUvp4IwJ8BoCJ-8QAvD_BwE

32mm slanganslutning.är det. Men den skall ju gärna ansluta till ett 32mm rörhane som man sätter slangen på och drar åt med slangklämma.
 
  • Bild på två röranslutningar under en tunna, varav ett är ett rött slangrör anslutet med slangklämma. Underlaget består av torr jord och gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
wildeside
Kan bli lite svårt med bara 1/2 tums slang till det reningsverket tror det kräver grövre slang med mer flöde.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.