Har byggt ett utekök med IKEA-blandare ca 20 meter från husets vattenutkastare i trädgården.

Hur får jag vatten i uteköket?

* Är det PEM-slang som gäller? Vilken Dimension? (Dricksvatten)
* Hur kopplar jag PEM-slang mot vattenutkastare respektive blandare ?
* Söker en fördelare/splitter vid vattenutkastaren så att jag fortfarande kan använda trädgårdsslang mm.
* Vilka prylar behöver jag?

Oerhört tacksam för hjälp
 
Alltså dricksvatten från en sån här:
Klassisk utomhuskran monterad på en trävägg, använd för diskussion om PEM-slang och rördelar för utekök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Till en sån här i uteköket:
Skjutmått som mäter diameter på en metallanslutning med flexibel slang och rördelar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Är det PEM-slang som gäller? Dimension? Rördelar för koppling?
 
Hur löste du detta? :)
 
Beror väl på lite hur seriös man vill vara, på hussidan ser det ut att vara en 1/2 gänga vill du koppla på en PEM slang där så en PRK 402 20x15R inv efter det en 20mm PEM slang och på det en PRK 403 20x15R utv som du ansluter mot blandaren, alternativet är en vanlig trädgårdsslang på gardenakopplingen och så en https://www.rinkabyror.se/artikel/gardena-hona-m-20r-utv-ganga/ med en bussning från R15 till R20.

Fördelen med PEM är att den är livsmedelsklassad, men kalaset blir ju ganska mycket dyrare om man bara vill ha lite vatten :)
 
wildeside
Jag använde pexslang som låg och skräpa i boden
 
Hej!

Hur gick det med det här? Sitter inne på samma frågor just nu.
 
M Marty McShire skrev:
Hej!

Hur gick det med det här? Sitter inne på samma frågor just nu.
Utomhus vattenkran monterad på ett svart staket med en ansluten blå vattenslang, omgiven av snö och murgröna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag gjorde en sån lösning.
 
  • Gilla
Marty McShire
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.