Min målare blev sur och lämnade min lägenhet i en enda röra. Bland annat hänger dimmern löst med öppna kablar. Hur kopplar jag in den så det blir rätt?
 
  • Löst hängande dimmer med exponerade kablar ur vägguttag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Omöjligt att svara på utifrån bilden.
 
  • Gilla
udihow
  • Laddar…
K Kamomill skrev:
Min målare blev sur och lämnade min lägenhet i en enda röra. Bland annat hänger dimmern löst med öppna kablar. Hur kopplar jag in den så det blir rätt?
Varför blev din målare sur och lämnade lägenheten? Och ingick det i din målares jobb att skruva upp dimmern? :D börja med att bryta strömmen i lägenheten, öppna upp dimmern och ta kort på hur det ser ut. En till fråga är ju om den belysningen som denna dimmer styr, kan den belysningen styras på någon mer brytare än just denna dimmer? :)
 
Är bara en dimmer till lampan.
Målaren tyckte jag var för petig då jag inte ville ha rinnmärken på mina lister och färgfläckar på golvet. Det ingick inte i hans jobb att rycka loss dimmern.
 
  • Närbild på en delvis demonterad väggdimmer med synliga anslutningar och komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En uppbruten dimmer urtagen ur väggen med synliga elektroniska komponenter och rester av målarfärg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dimmer med svarta färgstänk på vit vägg, omgiven av skadad gips och rinnmärken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen väggdimmer utan frontplatta som visar interna komponenter och kretskort på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en urtagen dimmer med synliga ledningar och kretskort, närbild mot en otydlig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Under den vita klisterlappen står det vad som är fas & tändtråd.
 
Aha det var klurigt att de gömt symbolerna där.
 
  • Närbild av den öppna baksidan på en eluttagsinstallation med dolda symboler och kabelfäste synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.