Hej!

Kontext, ny lägenhet där Tele2 härjar (Tele2 har uppgett att fiberkoax finns i fastigheten). Router med tillbehör var beställt nu till inflytt, kabel medföljer som ska in mellan router och data-uttaget i väggen. Nu till huvudvärken: det sitter inget uttag i väggen.🙃Koaxialkabeln hänger löst ur väggen. Se bild.

Hur går man bäst tillväga med detta?

Tack!
 
  • En hand håller i en lös koaxialkabel framför uttagsdosan på väggen i en nyrenoverad lägenhet med ljust trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Haha "FiberKoax" var ju ett intressant concept.
Jag antar att det är conhems gamla "tre hål i väggen"? I så fall är det ju DOCSIS och jag tror nog att det är Tele2 som så löser det själva.
Ring föreningen och kolla men jag skulle tro att man får felanmäla till Tele2 och sen sätter de upp ett nytt uttag.
 
  • Gilla
spikplanka
  • Laddar…
Iom att det är en fkontakt så kan man ju prova att skala någon cm och ansluta till routern.

Men normalt så ska det finnas ett anpasaat uttag.
 
  • Gilla
spikplanka
  • Laddar…
Felanmäl till tele2, ska vara rätt sorts uttag med rätt dämpning
 
B byggabuset skrev:
Tele2 har uppgett att fiberkoax
För att överhuvudtaget vilseföra allmänheten med termer som "fiberkoax" borde Tele2 sättas i stock på torget och få gratis tillförsel av tomater av sämre datum ;)

Nä nu skall jag surfa vidare med papperskoaxialen gjord av 100% återvunna atomer..
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.