Hej undrar hur man ska koppla in detta system bäst.
mitt system ser ut som min frukansvärt fina paintbild gör här nedan.
Och vill ha en panna som jag kan slå på när jag åker bort för en längre tid och inte vill att mitt system fryser då jag inte vill ha en el patron i min 3kbm tank

hur ska jag koppla in den andra pannan för att det skall bli så bekvämt som möjligt utan att behöva störa min vedeldning? ska jag ladda min in i min vedpanna så att den sedan laddar tanken som sedan laddar husets tank nere i källaren?
Den andra pannan skall gå på eldningsolja


286563-panna.jpg
 
Vad är det för panna du har,går det inte bara sätta en oljebrännare i nån utav luckorna på din befintliga panna?Bara ha 2st luckor typ"snabblås" en med oljebrännarn i, skifta lucka söndag eftermiddag,när du åker bort..
 
En elpatron i en 3 kubikstank är ju inget problem om den sitter högt upp i tanken. Om du ändå inte vill ha elpatronen i acktanken så sätt den i en elkassett , separat utanför acktanken. Kassetten kan dras med ett rör till botten och ett till toppen av acktanken, eller efter hur din rördragning ser ut idag.
 
har funderat på det med att sätta i den i luckan men känns jobbigt att montera av och på luckan helatiden då det kan bli ganska ofta att man åker iväg över helgen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.