Har en EC8 styrenhet där jag ska koppla in kablarna från termostaterna och ställdon. Har tre rum med en termostat i varje rum så varje termostat styr ett ställdon vardera.

Monteringsanvisning för trådbunden basenhet EC8 inklusive diagram och tekniska specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installationsmanual för en EC8 styrenhet med schema för koppling av termostater och ställdon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

EC8 styrenhet monterad på vit vägg med synliga anslutningar och transformator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det tråkiga svaret är: enligt monteringsanvisningarna.
Är där något speciellt du undrar över ang. inkopplingen?
 
Var lite otydlig, som man ser i beskrivningen så finns det flera olika sätt man kan sätta ställdonen och termostaterna på. Jag beskrev ovan hur vi hade det med en termostat i varje rum som har en egen givare. Det jag undrar då är på vilken plint varje termostat ska in på och på vilka plintar ställdonen ska in på.
 
Översta plintraden är för termostater 1 längst till vänster, 2, 3 sedan åt höger.
Understa raden är för ställdon, kanal 1 längst till vänster, 2, och 3 sedan åt höger.
 
Okej! Så om jag ska koppla som jag beskrev tidigare så lägger jag bara termostaterna kanal 1-3 och sen samma sak med ställdonen kanal 1-3 så är det bara tuta och köra?
 
G Gallium skrev:
Okej! Så om jag ska koppla som jag beskrev tidigare så lägger jag bara termostaterna kanal 1-3 och sen samma sak med ställdonen kanal 1-3 så är det bara tuta och köra?
Svar ja.
Plintarna är bara för spänningsmatning till termostater och sedan överkoppling av styrsignalen från termostat till ställdon.
 
E etompau skrev:
Svar ja.
Plintarna är bara för spänningsmatning till termostater och sedan överkoppling av styrsignalen från termostat till ställdon.
Ok tack så mycket för svar
 
Någon som vet hur man byglar termostaten? Termostaten heter XD AF och det står "Vid leverans sitter alla jumpers monterade". Öppen termostat med synliga jumpers (JMP1-JMP4), digital display och grön lysdiod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av manual för termostaten XD AF med instruktioner och inställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Spontant ser det ut som man i produktionen har missat att sätta dit en stiftlist i bygelfälten.
Saknar samtliga termostater byglar?
Hör med leverantör/tillverkare vad som gäller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.