Hej!

Köpt en dubbeltrapp från Schneider, hur ska jag koppla ihop den med befintligt kablage?

Detta är i ett badrum, svarta kabeln är fasen de andra kablarna går till badrumsskåpet och taklampan.

Vore så himla tacksam om någon vänlig själ skulle kunna måla på bilden eller förklara lite enkelt.

Självklart har jag dragit ut proppen och mätt på kablarna så dem inte leder någon strömming innan jag pillar på dem.

En bild på en Schneider dubbeltrappströmbrytare monterad på vägg utan kablar anslutna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eluttag i badrum med utstickande kablar: en svart (fas), en brun och en vit. Kablarna är oanslutna och väntar på installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mvh Robert
 
Hej först och främst har du köpt fel Brytare, det ska sitta en kron där, men detta funkar också bara en dyrare lösning.
Du har pilar in på 1 och 2, där ska fasen vara, så du får sätta fasen på pil in på 1 och bygla över därifrån till pil in på 2, sen sätter du utgående på pil ut en på 1 och en på pil ut på 2
 
  • Gilla
robert95
  • Laddar…
Svart kabel till "pil in 1", därifrån en kabelbit till "pil in 2".
Brun kabel till "pil ut 1" och vit kabel till "pil ut 2".

"Strömming" ?
 
  • Gilla
robert95
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Hej först och främst har du köpt fel Brytare, det ska sitta en kron där, men detta funkar också bara en dyrare lösning.
Du har pilar in på 1 och 2, där ska fasen vara, så du får sätta fasen på pil in på 1 och bygla över därifrån till pil in på 2, sen sätter du utgående på pil ut en på 1 och en på pil ut på 2
Det har jag också läst mig till, hehe. Tack för svar!
 
E etompau skrev:
Svart kabel till "pil in 1", därifrån en kabelbit till "pil in 2".
Brun kabel till "pil ut 1" och vit kabel till "pil ut 2".

"Strömming" ?
Tack för hjälpen!

ström = strömming
 
Använd de två övre utgångarna.
 
  • Gilla
robert95
  • Laddar…
janwide
R robert95 skrev:
Tack för hjälpen!
ström = strömming
Bra tänkt med strömmingen annars kan det bli torsk.
 
  • Haha
  • Gilla
etompau och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.