Hej,
Jag har en vanlig golvbrunn i tvättstugan, jag har rivit bort tidigare inredning och avlopp som bara skickat ner vattnet på golvet så har det runnit till golvbrunnen (Mycket dåligt då fallet inte heller är optimalt.)

Dessvärre har jag i nuläget inte någon möjlighet att göra om från grunden så frågan är, vilket är det bästa sättet att leda vatten från diskho samt tvättmaskin till en vanlig golvbrunn?

Kan jag leda ner en sån här och koppla tvättmaskinen till denna så att de delat vattenlås?
http://www.jula.se/catalog/bygg-och.../vattenlas-och-tillbehor/vattenlasset-434426/
 
Redigerat:
Bygg med vita avloppsrör från både TM och ho till golvbrunnen. Vid utloppet kan du sätta en rörvinkel rakt ned ifall det finns ett rörinlopp i brunnslocket.
 
Krilleman
Har du vattenlås i golvbrunnen behöver du egentligen bara vita delar, rör + klammer.
 
Krilleman krilleman_215 skrev:
Har du vattenlås i golvbrunnen behöver du egentligen bara vita delar, rör + klammer.
Det kan inte bli överfullt i golvbrunnen då och rinna över? Eller blir det "låst" av vattnet som står där?
 
Golvbrunnar brukar ha ett eget vattenlås. Vattnet från ho och TM behöver bara rinna ned i brunnen så löser det sig.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Golvbrunnar brukar ha ett eget vattenlås. Vattnet från ho och TM behöver bara rinna ned i brunnen så löser det sig.
Jo men jag menar om det rinner både från ho och TM så kanske det kommer så mycket att det rinner över i golvbrunnen eller tänker jag fel?
 
  • Gilla
stefan2000
  • Laddar…

Bästa svaret

Så kan det se ut:
Tvättställ monterat på vit kakelvägg med synliga rörledningar och golvbrunn på ett betonggolv i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
eppeee
  • Laddar…
Tack för hjälpen. Så här blev det.
 
  • Nyinstallerad vit avloppsrör i PVC under diskbänk med koppling till vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
esposito72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.